کدوم الگوریتم گوگل، محتوا را خراب می کند؟ معرفی جدید ترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل، اسمی که اگه یه کم با گوگل و سایت سر و کار داشته باشی حتما به گوشت خورده. هممون میدونیم که توی این دریای محتوا،  یه سری قانون و مقررات وجود داره که محتوا هارو از هم متمایز میکنه و به هر کدوم طبق معیارهای مشخص شده بها میده.

توی این مقاله از مجله کارینووب میخوایم این قانون و مقررات گوگل رو بشناسیم و با جدیدترینشون آشنا بشیم.

پیشنهاد ویژه : سئو سایت با رعایت الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل چیه؟

الگوریتم گوگل چیه؟

گوگل برای این که بتونه بهترین محتوا رو به کاربرانش نشون بده یه سری قوانین سفت و سخت وضع کرده که باعث میشه محتواهای نامناسب واسه یه ثانیه ام جلوی چشم کاربر عزیزش نیاد و هر سال هم این قوانینو آپدیت میکنه تا هیچ جای فراری برای محتوای ضعیف باقی نذاره. ما به این قوانین و مقررات میگیم الگوریتم گوگل

هدف الگوریتم گوگل نشاون دادن بهترین نتایج به کاربران بر اساس جست و جوی اون هاست. تجربه ی کاربری خوب و محتوای جذاب، دو رکن اساسی توی رتبه بندی نتایجند.

هر کدوم از این الگوریتم ها وظیفه ی مخصوص خودشونو دارند که در ادامه با تک تکشون آشنا میشیم.

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) جز سه عامل اصلی رتبه بندی توسط گوگله که اوایل سال ۲۰۱۵ عرضه شد.

این الگوریتم برای پیدا کردن موضوعات مرتبط و برای کلمات کلیدی طولانی، فهمیدن و درک جملات استفاده می شه و باعث میشه گوگل نتایج جستجو رو براساس رفتار و واکنش کاربران بهینه سازی کنه.

رنک برین به چیا حساسه؟

این الگوریتم پارامترهای مختلفی رو بررسی میکنه تا محتوا رو ارزیابی کنه. این پارامترها شامل:

  • نرخ کلیک (CTR)
  • نرخ پرش( Bounce rate)
  • مدت زمان ماندگاری کاربر روی سایت (Dwell time)
  • رفت و برگشت‌های کاربر به صفحه‌ی نتایج گوگل (Pogo-sticking)

الگوریتم Payday Loan

الگوریتم payday loan

این الگوریتم میگه از کلمه کلیدی به شکل زیاد از حد استفاده کردی و شورشو در آوردی، جات دیگه توی گوگل نیست و اونو به عنوان اسپم شناسایی میکنه.

اگه این کارو کردی اولش سایتتو جریمه میکنه و اگه ببینه بازم به این کارت ادامه دادی، از فهرست نتایج جستجو ام حذفت می کنه.  این الگوریتم شامل همه نتایج توی همه کشورا و زبانا میشه.

پیشنهاد مطالعه مقاله : ریپابلیک (republic) کردن محتوا چیست ? معرفی بهترین وب سایت ها برای انتشار محتوا در آنها

 

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین

خیلی ساده بخوام بهتون بگم، این الگوریتم باعث میشه سرعت ایندکس‌شدن محتوای سایت‌ها توی گوگل بالا بره.

این الگوریتم در یک پایگاه داده، ۱۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعاتو ذخیره میکنه و روزانه تقریبا ۱۰۰ هزار گیگابایت به اطلاعاتش اضافه میکنه و با همین قابلیت خفنش امکان جستجوی Live  رو با جستجوگر جدید گوگل برای کاربراش فراهم می کنه.

 

الگوریتم Freshness

الگوریتم freshness

همون طور که از اسم این الگوریتم پیداست، تازگی حرف اولو توی کار میزنه

این الگوریتم با دریافت فیدبک از الگوریتم کافئین گوگل  که بهتون گفتم نتایج جستجو رو رتبه‌بندی می کنه.

هدف از ساخت این الگوریتم بروزرسانی سایت با تولید محتوای جدیده و گوگل به صاحبین محتوا میگه که اگه میخوای بالا بمونی باید همیشه به روز باشی و تمام.

الگوریتم موبایل گوگل Mobilegeddon

الگوریتم موبایل گوگل

محتوا برای همه ی سخت افزارها

این چند کلمه، دلیل ساختن این الگوریتمه. این الگوریتم، سایت‌هایی که با موبایل و تبلت سازگاری نداشتند رو با یه خداحافظی خوشحال کرد. دلیل این کارش رو هم راحتی کاربراش برای استفاده از گوگل با هر وسیله ی ارتباطی بود.

سایت هایی که از این الگوریتم ضربه میخورند این ویژگیا رو دارند:

  • سایت هایی که نسخه ی موبایل ندارند
  • سایت هایی که از نطر بصری مورد اقبال نیستند
  • سایت هایی که محتوای ناخوانایی دارند
  • سایت هایی که ریسپانسیو نیستند
  • سایت هایی که همه ی آیتم‌های دسکتاپشون روی گوشی و تبلت اجرا نمیشه

الگوریتم مدیک

الگوریتم مدیک

اول از همه بگم که اگه سایتت مربوط به حوزه سلامتی و تندرستی نیست نمیخواد این بخش از مقاله رو بخونی.

بازنگری دوباره برای ارائه بهتر نتایج جستجو روی تمامی الگوریتم‌هایی که تا الان معرفی شدند.

جمله ی بالا هدف از ساخت این الگوریتمه و برای این که سربلند از بازرسی این الگوریتم بیرون بیاید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • زمان بارگذاری سایتت نباید زیاد طول بکشه. اگه  بتونید سرعت بارگذاریتونو به زیر ۵٫۴ ثانیه بیارید ( این زمان ، میانگین مدت زمان بارگذاری سایتای بهداشت و سلامته) خیالتون از این پارامتر راحت میشه
  • توی سایتتون حتما توی یه صفحه درباره تخصص و کار خودتون به صورت مستقیم صحبت کنید. این صفحه میتونه مربوط به جوایز، اعتبارنامه ها  و مدارک تخصصی ای باشه که منجر به رسمی شناخته شدن کارتون باشه. این کار باعث میشه تا اعتبار سایتتون بالا بره.
  • روز نگه داشتن اطلاعات و محتوا از واجب ترین کارهای سایته.
  • ساییتون طراحی سازگار با موبایل داشته باشه (این موضوع خیلی مهمه و گوگل توی خیلی از الگوریتمای دیگه اش به این مورد میپردازه)
  • محتوای با کیفیت بسازید. هیچی مثل یه محتوای خوب نمیتونه گوگلو راضی کنه

الگوریتم پیج لایوت

الگوریتم پیج لایوت

این الگوریتم دشمن تبلیغاته و اصلا ساخته شده تا سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده مثل پاپ آب و تبلیغاتی که بین پست هاند رو توی سایتشون قرار می دند رو با احترام به بیرون هدایت کنه.

این مدل تبلیغات باعث کاهش سرعت  سایت، نارضایتی گوگل، آزار کاربر و کاهش بازدید کننده میشه.

این الگوریتم توی سایت هایی که تبلیغات زیادی ندارند هیچگونه تاثیری نداره پس خیالتون راحت باشه، چون بالاخره تبلیغات هم جزئی از گوگله و در واقع گوگل با این الگوریتم میخواد کاری کنه که سایت ها تعداد تبلیغات محدود و معقولانه ای داشته باشند.

حالا که با یه سری از الگوریتم های گوگل آشنا شدی برو سراغ سایتت و تمام نکاتی که یاد گرفتی رو اجرا کن تا از خطر جریمه ی الگوریتم ها در امان باشی و بتونی با گرفت امتیاز ازشون سایتتو اون بالا بالا ها نگه داری.

 از دست ندهید : بهترین عنوان مقاله چیست؟ ۱۱ نکته برای نوشتن یک عنوان مقاله جذاب

در آخر

الگوریتم های زیادی را گوگل استفاده میکنه که به چندتاش اشاره شد

شما چه الگوریتم دیگه میشناسین با ما به اشتراک بزارین

5/5 - (1 امتیاز)

آموزشآموزش سئوسئوگوگل

گوگل

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *