تولید محتوا و انتشار پستها یا مقالات وبلاگی در وبسایت شخصی تنها نمیتواند به اندازه کافی تاثیرگذار باشد. در اینجا به معرفی ۲۰ پلتفرم پرداختهایم که میتوانید در آنها محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
تولید محتوا و انتشار پستها یا مقالات وبلاگی در وبسایت شخصی به هدف ایجاد ترافیک بالا برای وبسایت شرایط بسیار مهمی دارد. ولی قبل از برسی این تکنیک حرفه ای برای دریافت رتبه بهتر در گوگل یک مرور کلی راجب سئو و اینکه سئو چیست انجام میدهیم . در ادامه این مطلب تخصصی راجب انتشار مجدد محتوا با کارینو وب همراه باشید .
مرور کلی بر روی سئو
تکنیک بهینهسازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO)، یک سری از برنامهها، راهبردها و روشهای تکنیکی و محتوایی است که باعث میشود صفحات وبسایت در نتایج اولیه موتورهای جستجو قرار گیرند. دستیابی به این رتبههای برتر و حفظ آنها نیازمند یک تلاش مداوم است، زیرا رقبای شما همچنین در تلاش برای دستیابی به این رتبهها هستند. به همین دلیل، بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو یک فرآیند پیوسته است.
زمانی که در دنیای گسترده اینترنت حرکت میکنید و به دنبال اطلاعات، محصولات یا خدمات میگردید، اغلب از موتورهای جستجویی مانند Google برای راهنمایی در این مسیر استفاده میکنید. این موتورهای جستجو به قطب ناهموارهای تبدیل شدهاند و کمک میکنند تا ما را در گردش درون دهانه وبسایتها و محتواهای آنلاین هدایت کنند. با این حال، آیا تا کنون به این موضوع فکر کردهاید که چطور برخی از وبسایتها در صدر نتایج جستجو قرار میگیرند، در حالی که برخی دیگر در ردههای پایینتر یا حتی پنهان هستند؟ پاسخ به این سوال در زمینه بهینهسازی موتورهای جستجو یا SEO دفن شده است.
سئو در دنیای امروز به یکی از الزامات اساسی برای کسبوکارها تبدیل شده است. داشتن دانش در زمینه سئو و اجرای مفاهیم آن، ابزاری اساسی برای کسب موفقیت در مسابقه برای جلب توجه بیشتر و افزایش فروش میباشد. در این مسیر، نخستین گام این است که با اصول ابتدایی سئو آشنا شوید و سپس با روندهای بهروز این حوزه آشنا شوید.
در ادامه این مطلب به معرفی یکی از بهترین تکنیک های سئو به نام ریپابلیک (republic) کردن محتوا یا انتشار مجدد محتوا در یکسری وبسایت های خاص خواهیم پرداخت . با کارینو وب همراه باشید .
بیشتر بدانید : کدوم الگوریتم گوگل، محتوا را خراب می کند؟ معرفی جدید ترین الگوریتم های گوگل
چرا باید از تکنیک ریپلایک کردن محتوا استفاده کنیم ؟
در حال حاضر، انواع مختلفی از محتوا و اطلاعات خاص، از جمله بخش منابع، یا پستهای وبلاگی وبسایتها و به طور کلی هر گونه محتوای دیگری را میتوان در هر جایی پیدا کرد. به عبارت دیگر، انتشار پستهای وبلاگی با تولید محتوای سئو شده امروزه به یک فعالیت بسیار رقابتی تبدیل شده است.
آیا میدانید هر ماه بیش از ۷۰ میلیون پست وبلاگی منتشر میشود؟
اگر میخواهید جذب کاربران بیشتری انجام دهید، باید کارهایی بیشتر از انتشار محتوا در وبسایت شخصی خود انجام دهید. به علاوه، به اشتراک گذاری محتوای شما در پلتفرمهای تخصصی نیز میتواند به دیدهشدن بیشتر آن مطلب کمک کند.
انتشار محتوای خود در رسانههای دیگر را میتوانید مانند یک بلندگو در نظر بگیرید: هر چه محتوای شما در جاهای بیشتری تبلیغ شود، دامنهی پیام شما نیز گستردهتر میشود.
۲۰ وبسایت برتر برای انتشار و تولید محتوا (ریپابلیک کردن محتوا )
یک وبسایت خوب برای باز انتشار کردن محتوا
پلتفرم Medium به شما امکان میدهد که پستهای وبلاگ خود را مجدداً منتشر کنید. (در صورت استفاده از ویژگی ایمپورت این پلتفرم، Medium لینک rel=canonical را به محتوای شما اضافه میکند. این لینک یکی از شاخصههای HTML است که به مدیران وبسایت کمک میکند تا از مشکلات محتوای تکراری در بهینهسازی موتور جستجو جلوگیری کنند.) علاوه بر این، میتوانید از این پلتفرم به عنوان یک راه برای افزایش بازدید از پستهای کامل وبلاگ در سایت خود نیز بهرهمند شوید.
تاکتیک DrumUp این رویکرد را توصیف میکند: این تاکتیک بخشهایی از پستهای وبلاگ را در Medium منتشر میکند و سپس با همان لینک، کاربران به صورت مستقیم به مقاله کامل در وبسایت شخصی شما هدایت میشوند. اگر نمیخواهید کل متن پستهای وبلاگی خود را یکپارچه کنید، این تاکتیک به شما کمک میکند.
اگر موفق به جذب تعداد زیادی کاربر در Medium شوید، میتوانید گهگاهی مقالات تخصصی دیگر از Medium را نیز با دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارید و محتواهای مختلف را در این پلتفرم با یکدیگر تلفیق کنید.
Reddit یک پلتفرم ارزشمند برای به اشتراک گذاری محتواست، اما این اقدام باید به نحو صحیح انجام شود.
سازندگان این وبسایت از ارسال پستهای هرزنامه یا اسپم توسط برخی برندها به مشتریانشان آگاه هستند. بنابراین، هنگام تولید محتوا، ارسال ایمیل به مشترکان معمولاً توسط چند کارمند با حسابهای فعال Reddit انجام میشود. به علاوه، Reddit گاهی اوقات ممکن است یک یا دو بار در ماه پستهای وبلاگی دیگری را با کاربران شما به اشتراک بگذارد.
مقالاتی که در Reddit منتشر میکنید باید با دقت انتخاب شده و برای کاربران ارزش واقعی داشته باشند. همچنین برای نویسندگان Reddit امکان مشاهده فعالیت سایر کاربران وجود دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که افرادی که برای شما محتوا تولید میکنند از حسابهای Reddit خود تنها برای ارسال پستهای وبلاگی شرکت شما استفاده نمیکنند و وظایف دیگری نیز انجام میدهند.
در غیر این صورت، کاربران ممکن است متوجه شوند که فعالیت شما تنها به ارسال پست محدود است و این ممکن است منجر به حذف حساب شما از Reddit شود. این مساله در یک پلتفرم فعال برای تولید محتوا خوب نیست .
مقالات خود را در LinkedIn انتشار دهید !
مانند Medium، LinkedIn به شما اجازه میدهد تا نوشتههای وبلاگ خود را در پروفایل شخصی LinkedIn به عنوان مقالات LinkedIn همگامسازی کنید.
در حال حاضر، اگرچه به این نوشتهها به طور خودکار لینک rel=canonical اضافه نمیشود، اما ارزیابیها نشان دادهاند که گوگل این نوشتهها را به عنوان محتوای تکراری (اگرچه در سایتهای جستجوی محتوای تکراری مانند Copyscape نشان داده میشود) نشانهگذاری نمیکند.
به دلیل شبکه ارتباطی موجود در LinkedIn، بسیاری از افراد پایگاههای اشتراکگذاری محتوا برای نوشتههای خود در این پلتفرم ایجاد کردهاند.
افراد میتوانند در این پلتفرم برای هر تولیدکننده محتوا دنبال کنند، به این معنی که هر بار که کاربر محتوای جدیدی منتشر میکند، میتوانند اطلاعیهای دریافت کنند.
این سیستم اعلان داخلی LinkedIn مزیتی قطعی نسبت به سایر پلتفرمها دارد، به خصوص وقتی خوانندگان وبلاگ شما این چنین اطلاعیههایی را دریافت نمیکنند مگر اینکه در بخش اطلاعیه ایمیل مشترک شوند.
جهت فرآیند شروع خدمات سئو سایت در اصفهان کلیک کنید
ایمیل روشی قدیمی اما قابل قبول برای انتشار محتوا
تبلیغ و انتشار محتوا از طریق ایمیل یک روش “قدیمی اما مؤثر” است که هنوز هم در میان کاربران اهمیت بسیاری دارد.
علاوه بر افزایش وفاداری به نام برند، مشترکان ایمیل ۳٫۹ برابر بیشتر از بازدیدکنندگان دیگر منابع، مطالب شما را از طریق رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
نرخ کلیک ایمیل معمولاً بیشتر از پستهای دیگر رسانههای اجتماعی است. یک گزارش از کمپین مانیتور نشان داده است که کاربران به اندازه ۶ برابر بیشتر از توییتها برای ایمیل کلیک میکنند.
نحوه اشتراکگذاری محتوا در رسانههای اجتماعی بستگی به این دارد که کدام پلتفرم برای کسب و کار شما و کاربران شما اثربخشتر میباشد. بنابراین مهم است که با رسانههای اجتماعی مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بیشترین تعداد کلیک را به دست میآورد و به چه میزان.
بعضی از شرکتها یا تولیدکنندگان محتوا ترجیح میدهند هر بار که یک پست جدید منتشر میشود (استفاده از RSS feed و خدماتی مانند Zapier یا IFTTT) یک ایمیل جدید نیز ارسال نمایند، در حالیکه برخی دیگر تا پایان هفته یا ماه منتظر حضور فعال کاربران میمانند تا خبرنامه با بهروزرسانیهای صفحه و آخرین پستهای منتشرشده به آگاهی آنها برسد.
پلتفرمهای بالا برای ایجاد ترافیک بالا برای وبسایت بسیار خوب هستند. همچنین، بسیاری از پلتفرمهای دیگر نیز وجود دارند که باید با توجه به موضوع و محتوای خود در آنها محتوا پست کنید.
در BizSugar به اشتراک بگذارید .
BizSugar یک جامعه آنلاین برای کسب و کارها و افراد متخصص در زمینه بازاریابی است که علاقه به مشارکت در گفتگوهای مربوط به راهکارهای رشد اقتصادی دارند. BizSugar همچنین اقدام به برگزاری رویدادهای آنلاین، ارائه انجمنهای رایگان و فراهم کردن ابزارهایی مانند قالبهای هدفمند برای اعضای خود میکند.
Managewp.org
Dzone
بخش بحث Dzone بیش از ۱ میلیون کاربر دارد که همگی به عنوان توسعهدهندگان وب فعالیت میکنند و محتوا و لینکهایی را در زمینههایی مانند کدنویسی، محاسبات ابری و مسائل دیگر به اشتراک میگذارند.
حسابهای تجاری توییتر
اگر محتوای شما با نام تجاری شما هماهنگ باشد، مطالب خود را به لیستهای اشتراکگذاری حسابهای تجاری توییتر افزوده و حتی میتوانید برنامهریزی کنید تا یک محتوا چندین بار در ماه منتشر شود.
حسابهای فردی توییتر
توییتر به سرعت در حال رشد است، بنابراین منطقی است که محتوای خود را به همراه یک خلاصه از نقل قولهای دیگران با دنبالکنندگانتان در توییتر به اشتراک بگذارید.
مفید است که پستها را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما به دقت به مخاطبان خود توجه کنید تا آنها را اذیت نکنید.
چت توییتر
برای جلب توجه بیشترین تعداد افراد، چتهای مرتبط با توییتر را دنبال کنید و در هنگام به اشتراکگذاری محتوا از هشتگهای متداول استفاده کنید.
از هشتگها به شکل کم و مناسب استفاده کنید: هشتگهای چت را به هر محتوایی که ارسال میکنید وارد نکنید تا به شکل اسپم محسوب نشود.
استفاده از هشتگهای بازاریابی مانند #seochat و #twittersmarter حتی در زمانهایی که چتهای معمولی توییتر صورت نمیگیرد، جلب توجه بسیاری از کاربران را جلب میکند.
پروفایل فیس بوک
پروفایل شخصی فیس بوک جلوی چشم همه است، اما بسیاری از افراد توانمندیهای تجاری پروفایل شخصی فیسبوک را بهعنوان یک فرصت موثر در نظر نمیگیرند.
اگر نگران هستید که ایمیلهای تبلیغاتی به جعبه ورودی ایمیل خانواده یا دوستان ارسال شود، بیایید یک لیست فیس بوکی از افرادی تهیه کنید که علاقمند هستند تا محتوای شما را دنبال کنند. اگر این کار را انجام دهید، دیگر نگرانی نخواهید داشت.
صفحه تجاری فیسبوک
این پلتفرم هم در دید مردم قرار دارد اما بسیاری از افراد از این صفحه غافل میشوند.
در این صفحه یک نقل قول جذاب از محتوای خود بیرون بیاورید و یک تصویر مناسب را در کنار آن قرار دهید. سپس این نقل قول و تصویر را به اشتراک بگذارید و منتظر باشید تا مخاطبان از طریق این راه به محتوای شما برسند و آن را مطالعه کنند.
گروههای فیسبوک
گروههای فیسبوک هنوز هم بسیار جذاب و فعال هستند! بسیاری از کاربران از فیسبوک به عنوان یک ابزار تفریحی استفاده میکنند و اغلب وقت خود را در گروههای فیسبوکی میگذرانند.
در این گروهها به چند گروه مرتبط با حوزه کاری خود بپیوندید و هر ماه یکی از بهترین محتواهای خود را در گروه به اشتراک بگذارید. اگر میتوانید در گروه با دیگران تعامل داشته باشید، چه با چت کردن با دیگران چه با پاسخ به سوالات دیگران، همزمان با مشارکت در گروه بهویژه واقعی باشید و عضو فعالی از جمع گروه باشید.
SlideShare
اگر میخواهید محتوای با کیفیت تولید کنید، باید وقت زیادی را به آن اختصاص دهید.
یکی از راههایی که میتوانید بیشترین بهرهوری را از محتوای خود کسب کنید، این است که مطالب برجستهای را برای ارائه و به اشتراکگذاری در SlideShare انتخاب کنید.
با تبدیل محتوای خود به یک فرمت مناسب برای SlideShare، میتوانید به مخاطبان خود که در SlideShare فعالیت میکنند، کمک مؤثری کنید.
Quora
کوآرا یک سامانه دائمی است و به عنوان یک وبسایت برتر برای پرسش و پاسخهای آنلاین شناخته میشود.
بعضی افراد سوالاتی ارسال میکنند و دیگر کاربران به آن سوالات به طور مستقیم جواب میدهند.
اما تصور کنید چقدر فوقالعاده خواهد بود اگر یک متخصص یا نماینده کسب و کار بتواند درباره سوالاتی که افراد مطرح میکنند تحقیق و بررسی کند و یک نوشته دقیق وبلاگی جهت پاسخ به آنها نیز داشته باشد. با آگاهی از مسائل و چالشهایی که مخاطبان شما با آن مواجه هستند، میتوانید ایدههای خوبی در مورد محتواهایی پیدا کنید که علاوه بر ارائه راهحل، میتوانند ترافیک بالا برای وبسایت شما ایجاد کنند.
به عنوان مثال، اگر مردم درباره چگونگی آویزان کردن یک تابلو به دیوار سوال میپرسند و شما بهترین میخهای موجود در بازار را عرضه میکنید، بنابراین مناسب است که تخصص خود را در این زمینه متمرکز کنید.
شما میتوانید به سوالات کاربران جواب دهید و همچنین میتوانید لینک به توضیحات دقیقتر پستهای وبلاگی خود را نیز در اختیار آنان قرار دهید.
از دست ندهید : بهترین عنوان مقاله چیست؟ ۱۱ نکته برای نوشتن یک عنوان مقاله جذاب
هک رشد
به منظور انجام فعالیت بیشتر و غلبه بر موانع جدید، اکثر شرکتها به دنبال گسترش مقیاس کار خود هستند.
هک رشد یک جمعیت آنلاین از افراد است که محتوا را درباره هر موضوعی که میتواند به افزایش مقیاس کار کمک کند، ایجاد میکنند. این افراد به منظور کمک به شرکتها در حوزه درآمد، تعداد مشتریان، ایجاد مشتریان بالقوه و موارد مشابه، به تولید محتوا مشغول هستند.
هر محتوا برای شرکتهای مختلف و متنوع دارای جزئیات و روشناییهای خاصی است. در حین امتحان روشهای مختلف برای گسترش کسب و کار خود، این حرکت را نیز در ذهن داشته باشید، زیرا ارزش آن را دارد.
Flipboard یک پلتفرم مدرن است که تمام اخبار اینترنت را در دستهبندهای مختلف و گوناگون جمع میکند. Flipboard محتوای هر نشریه جهانی را به اشتراک میگذارد و افرادی که به دنبال اخبار نشریات هستند، حتماً Flipboard را دنبال میکنند.
یک راه عالی برای افزایش ترافیک وبسایت، ایجاد حساب کاربری در Flipboard و اشتراک گذاری محتوا در آن است. همچنین Flipboard یک پلتفرم عالی برای پیشبینی آینده کسب و کار و کاوش در اخبار رسانههای اجتماعی است.
ویژگی رابط کاربری ساده، Flipboard را از سایر پلتفرمها متمایز میکند. این رابط الگوریتمی دارد که میتواند تاثیرگذاری روی تجربه کاربران داشته باشد.
Scoop.It
Scoop.It ترافیک آلی با بیش از دو میلیون کاربر ماهانه دارد. امروزه Scoop.It به عنوان یک پلتفرم قدرتمند برای افراد تخصصی در حوزه بازاریابی شناخته میشود.
این پلتفرم با ارائه ابزارهای تنظیم محتوا، به بازاریابان کمک میکند تا محتوای معتبری در زمینه کسب و کار خود ایجاد کنند، محتوایی که به راحتی در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. شما میتوانید در این پلتفرم محتوای خود را به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شوید و دیگران نیز محتوای شما را با دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارند.
تمام تولیدکنندگان محتوا تمایل دارند تا محتوای خود را با جهان به اشتراک بگذارند و Scoop.It البته این کار را ساده میکند. این پلتفرم یک ابزار عالی برای ارائه ایدههای جدید بر اساس روندهای روز دنیا محسوب میشود.
Listly
یکی از ابزارهای فوقالعاده برای تنظیم محتوا، Listly است. این پلتفرم یک وب اپلیکیشن و یک اپلیکیشن رسمی برای iOS دارد که به شما این امکان را میدهد که با آسانی لیست محتوا را ایجاد کنید.
هنگامی که لیست خود را ایجاد کردید، میتوانید آن را برای مخاطبان خود منتشر کنید.
این پلتفرم یک ویژگی دیگر هم دارد که به مخاطبان شما این امکان را میدهد که به محتوای موجود در لیست شما رای دهند. این کار باعث میشود تا ارزش واقعی محتوای شما در میان کاربران بهتر شناخته شود.
Business2Community
Business2Community یک پیشرو در انتشار محتوای حرفهای است. در این پلتفرم، یک گروه از رهبران فکری، تخصصمندان در زمینه بازاریابی، نویسندگان، و دیگران، همه زیر یک سقف جمع میشوند تا افکار و اخبار خود را به اشتراک بگذارند.
Business2Community یک پلتفرم فوقالعاده برای نویسندگان جدید است که علاقه دارند محتوای غیر تخصصی تولید کنند. همچنین، این یک ابزار عالی برای بحث و نظرات عمیق و تخصصی در مورد موضوعات اقتصادی خاص نیز میباشد.
کلام آخر
هیچکس از یک نویسنده فرصتطلب که تنها به اشتراکگذاری محتوا و عدم مشارکت علاقهمند است، خوشحال نمیشود.
وقتی شما عضو ارزشمندی از یک جامعه آنلاین هستید، بگویید در Medium یا چت توییتری، باید روابط قوی بسازید و جزء جامعهای باشید که از لینک و محتوای دیگران حمایت میکند و با دیگران به اشتراک میگذارید.
مشارکت در فضای مجازی به طور کلی این دستورالعملها را دنبال میکند. سایتهایی مانند Medium و LinkedIn به ما این امکان را میدهند که مطالب خود را به اشتراک بگذاریم و در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیریم، اما با به اشتراکگذاری محتوا که بیکیفیت و کمدقت باشد، مخاطبان از دست شما فرار خواهند کرد.
اگر تنها به عنوان یک بلندگوی تبلیغاتی عمل کنید، خیلی زود کاربران از دست شما خسته میشوند، پس فراموش نکنید که باید علاوه بر تبلیغ و سفارش تولید محتوا و انتشار آن در وبسایت، با دیگران مشارکت و تعامل هم داشته باشید.
با عمل به تکنیک های بالا برای ریپابلیک کردن مجدد محتوا میتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و رتبه بهتری در گوگل بدست آورید . امیداوریم این مطلب از کارینو وب برای شما مفید واقع شده باشد . در بخش نظرات پیشنهاد های خود را باما به اشتراک بگذارید .