محتوای آسمان خراش چیست

محتوای آسمان خراش چیست


امروزه دنیای سئو و تکنیک های ان بسیار گسترده تر از قبل شده است! هرروزه افراد راهکارهای جدیدی را ارائه می دهند که در این حرفه بسیار تاثیر گذار می باشد. یکی از این راهکار ها و تکنیک ها که مدتی است ارائه شده و بسیار طرفدار دارد، تکنیک محتوای آسمان خراش است که در ادامه مفصل به آن می پردازیم.

محتوای آسمان خراش چیست؟

این تکنیک در سال ۲۰۱۶ توسط فردی به نام برایان دین  در سایت بک لینکو ارائه شد که او با مدرک نشان داد با استفاده از این تکنیک، ترافیک سایت ان دو برابر افزایش یافته است. اما این تکنیک چیست و چگونه کار میکند؟

محتوای آسمان خراش یعنی محتوایی که کامل و جامع باشد. به عبارتی یعنی کامل ترین محتوایی که می توان درباره ی یک موضوع نوشت، یک محتوای آسمان خراش به حساب می آید.

این محتوا تمامی موضوعات مرتبط به یک موضوع اصلی را پوشش داده و همه چیز را در مورد آن توضیح می دهد.

در این تکنیک از مهندسی معکوس استفاده می شود که با ان می توان محتوایی بهتر را خلق کرد. این تاکتیک بک لینک دادن به پست‌ های موجود و به اشتراک‌ گذاری آن با کسانی که قبلا علاقمندی به محتواهای مشابه نشان داده‌ اند و مشخص است که درباره ی آن مطالعه کرده اند، را در بر می‌ گیرد.

آیا تکنیک آسمان خراش تاثیرگذار است

 

آیا تکنیک آسمان خراش تاثیرگذار است؟

همان طور که در بالا گفته شد این تکنیک بسیار تاثیر گذار است اما به شرطی که به درستی از آن استفاده شود! این تکنیک زمان بر است و دقت بالایی می خواهد اما در صورت اثر گذاری، نتایج آن در سئو فوق العاده است!

بگذارید به این صورت بگوییم که پستی که برایان دین در خصوص محتوای آسمان خراش در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد نشان میداد که نرخ بازدید او در ۱۴ روز، ۱۱۰ درصد افزایش داشته است!

 

محتوای هاب بهتر است یا آسمان خراش؟

 

مراحل استفاده از تکنیک محتوای آسمان خراش

برای استفاده از این تکنیک باید طبق یک مسیر تعیین شده پیش روید که در ادامه به آن می پردازیم:

بهترین لینک محتوا را پیدا کنید.

این اولین مرحله و یکی از تاثیر گذارترین مراحل است. در این مرحله شما با ابزاری مثل ابزار Buzzsumo صفحات محبوب و پر بازدید را با کلمه کلیدی مورد نظرتان پیدا می کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا شمما متوجه شوید که موضوع تان چه قدر برای مخاطبان جذاب است و کدام صفحات این محبوبیت را شامل می شوند.

مکان عبارت کلیدی را پیدا کنید.

در این مرحله، پس پیدا کردن صفحات محبوب، باید سعی کنید که بهترین مکان ها را برای استفاده از کلمه کلیدی در محتوایتان پیدا کنید. این مکان می تواند در تایتل باشد یا در متن. البته بهترین آن هردو است که بهترین نتیجه را به شما می دهد!

خود را جای خواننده قرار دهید.

خود را به جای جستجوگر قرار دهید تا متوجه شوید که فرد جستجو کننده چه چیزهایی را می خواد درباره ی کلمه کلیدی شما بداند. سعی کنید تمام اطلاعات لازم را به در محتوایتان منتشر کنید و به عبارتی در نوشتن و خلق محتوا دست و دل باز باشید! با جستجوی کلمه کلیدی در گوگل بر اساس محتوایی که رتبه ‌بندی می‌ کند، هدف جستجو را پیدا کنید. از آن جا، سعی کنید بفهمید که چرا این نتایج در ۱۰ مورد برتر قرار دارند و نتایج بی‌ ربط را جدا و حذف کنید.

افراد مورد نظر خود را پیدا کنید.

اکنون که محتوای خود را تولید کردید وقت ان است که به سراغ افرادی بروید که محتوا های مربوط به کلمه کلیدی شما را خوانده و به ان علاقه داشته باشند و مقاله هایی با موضوع شما را لینک کرده باشند. برای آن ها یک نسخه از مقاله ی خود را ارسال کنید و صادقانه بخواهید که درباره ی مقاله ی شما نظر دهند و اگر از آن لذت بردند، آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

محتوای خود را آپدیت کنید.

با به روز کردن محتوای خود، از دیگر مقاله ها عقب نیفتید! افراد زیاد دیگری در جهان ممکن است مقاله هایی با موضوع شما بنویسند پس برای این که در صفحه اول موتور جستجو بمانید و همواره مقاله تان در دید باشد فراموش نکنید که محتوای خود را هر از چند مدت یک بار اپدیت کنید!

آیا بازدهی این روش در ایران با سایر نقاط جهان یکی است؟

متاسفانه جواب این سوال منفی است! بازدهی این روش در ایران به چند دلیل از سایر جهان پایین تر است.

در ایران سایت ها به یکدیگر لینک نمی دهند یا بسیار کم لینک می دهند که باعث می شود این تکنیک اثر گذار نباشد.

تکنیک بک لینک هنوز در سایت ها و وبلاگ های ایرانی جا نیفتاده به همین دلیل استفاده از آن به جا نیست و اغلب بک لینک خریداری می شود.

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش چیست

 

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش چیست؟

استفاده از این تکنیک مزایایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

  • رتبه ی شما در صفحه موتور جستجو بهتر می شود.

در تکنیک آسمان خراش شما مجبور هستید که مقاله های طولانی تری نسبت به سایر رقبای خود منتشر کنید و همین باعث می شود که گوگل رتبه ی شما را افزایش دهد چون شما مزیت مقاله ی طولانی تر را نسبت به سایر رقبای خود دارید. هم چنین در مقاله های بلند تر از کلمات کلیدی نیز بیش تر استفاده می شود.

  • جذب کردن بیش تر مخاطب

هنگام انتشار مطلب، اگر مقاله ی شما از سایر نسخه های قبلی به روز تر و جالب تر باشد طبیعتا مخاطبان بیش تری را به خود جذب می کند که این ترافیک سایت شما را افزایش داده و باعث می شود که در رتبه بندی موتور جستجو در جای خوبی قرار بگیرید.

 

تقویم محتوایی ۲۰۲۲ بالاخره لو رفت

 

آیا در تکنیک آسمان خراش نیاز به متخصص داریم؟

دانش سئو بسیار گسترده است و هرروزه نیز در حال پیش رفت می باشد. از طرفی نیر بیش تر صاحبان سایت، یک متخصص سئو را برای سایت خود اختیار کرده و از روشی مطمئن برای پیدا کردن جایگاه بهتر در موتور جستجو بهره می برند. پس اگر صفحه ی خود را به یک متخصص سئو بسپارید بهتر است. زیرا یک متخصص با فضای سئو آشنایی بیش تری دارد. برای سئو سایت و طراحی سایت در اصفهان می توانید به سایت کارینووب مراجعه نمایید.

سخن پایانی …

در پایان این نکته را به یاد داشته باشید که برای داشتن رتبه ی بهتر در موتور جستجو، مطالب خود را به حدی بلند و خسته کننده نکنید که مخاطب به جای لذت بردن، سریعا از سایت شما خارج شود واثر معکوس بگذارد! با همه ی این صحبت ها باز هم مخاطب حرف اول را می زند! مطلب شما باید به گونه ای باشد که مخاطب از آن لذت ببرد و اطالاعات لازم را به صورت کامل ولی به اندازه از سایت شما کسب کند. هم چنین برای دفعات بعدی نیز دوست داشته باشد که به سایت شما سر بزند. به عبارتی مخاطب وفادار شود!

برای طراحی سایت و سئو سایت در اصفهان می توانید به کارینووب مراجعه نمایید و از خدمات آن بهره مند شوید.

امتیاز شما به این صفحه

آموزش سئو

محتوای آسمان خراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *