چک لیست سئو

سئو سایت (به معنای افزایش رتبه سایت در گوگل) باعث میشود وبسایت شما در موتور های جستجو بهینه شود و این عمل باعث افزایش بازدید کننده های شما میشود. مزیت موتور های جستجو در اینجاست که بازدید کننده ای که از این طریق وارد سایت می شود نیاز به خدمات یا محصولات شما دارند. اما انجام سئو بخصوص در مورد کلمات پر استفاده امری زمانبر است و نیاز است مدیران وب سایت ها شکیبا باشند. هیچ سایتی نمیتواند در عرض یک ماه پیشرفت کند و هیچ کس نمیتواند قول بهترین ها را در کمتر از ۶ ماه به شما بدهد. اگر به تازگی قدم به دنیای سئو گذاشته اید نیاز به یک چک لیست سئو سایت و محتوا دارید. پیروی از این چک لیست SEO به شما کمک می‌کند که ترافیک ارگانیک سایت و وبلاگ خود را افزایش دهید.

مطالب و فایل های ارائه شده در این مقاله برای فروشگاه های آنلاین، وب سایت های تجارت الکترونیک، کارشناسان سئو، مدیران وب سایت بسیار مفید است. برای سفارش سئو وب سایت خود می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید و بهترین خدمات را دریافت کنید.

سئو سایت در اصفهان با کارینووب | محاسبه هزینه سئو در اصفهان

 

نحوه استفاده از چک لیست سئو

تهیه چک لیست سئو (SEO Checklist) اولین و مهم‌ترین قدم پس از طراحی سایت است که به شما کمک می‌کند سایت خود را مطابق با استانداردهای موتور جستجوی گوگل رتبه بندی کنید. پیاده سازی اصول و قوانین سئو در یک وب سایت موجب کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجوی گوگل و افزایش میزان ترافیک ارگانیک آن می‌شود. الگوریتم‌ها و استانداردهای گوگل همواره در حال به روزرسانی و تغییر است؛ از این رو تهیه چک لیست سئو به عنوان یکی از ملزومات راه اندازی و توسعه یک وب سایت در نظر گرفته می‌شود. سئوی سایت دارای انواع مختلفی است و هر نوع آن نیز از آیتم‌های متعددی تشکیل می‌شود که باید یک به یک مورد توجه قرار گیرند و به صورت اصولی در وب سایت اجرا شوند.

ما در اینجا چک لیست سئو که در سال ۲۰۲۴ به آن نیاز دارید را به چند بخش تقسیم کرده‎‌ایم که تمرکز اصلی آنها بر روی بخش‌های اصلی سئو سایت می‌باشد. این بخش‌ها عبارت‌اند از مبانی، سرچ کلمات کلیدی، سئو فنی، سئو سایت داخلی و خارجی و محتوا. این یک فرصت خوب است که سایت شما بسیاری از این نکات را در بربگیرد و اگر سایت از قبل دارای این موارد باشد، در این زمینه یک قدم جلوتر از دیگران هستید.

مواردی را که به آنها اشاره می‌شود را در سایت خود پیدا کنید، اگر نیاز به بهبود هست آنها را برطرف کنید. فرصت‌های موجود در موقعیت‌های متفاوت را به حداکثر برسانید و از آنها استفاده کنید. شایان ذکر است که موفقیت در سئو ناشی از پیروی از چک لیست نیست، بلکه برای پیشی گرفتن از رقبا است.

 

انواع چک لیست سئو

فعالیت های سئو بسیار زیادی وجود دارد که می توان برای هر قسمت یک چک لیست تهیه کرد. چک لیست سئو ۲۰۲۴ فهرستی از مهم ترین مسائل سئو سایت از دیدگاه گوگل است. با چک لیست سئو می توانید کارهای مهمی را برای افزایش اعتبار سایت خود انجام دهید. در این مقاله به ارائه چک لیست های مختلف در حوزه های مختلف سئو می پردازیم و برای هر کدام فایل دانلود چک لیست سئو ارائه می کنیم تا به صورت کاملاً کاربردی و عملی بتوانید پیش بروید.

 

چک لیست پایه سئو ۲۰۲۴

چک لیست اولیه سئوی خود را با معرفی برخی از ابزارهای سئو که همه باید درباره آنها بدانند شروع می کنیم. این ابزارها به تنهایی رتبه گوگل شما را بهبود نمی بخشند، اما در تنظیم رتبه گوگل شما مهم هستند.

در این قسمت یک چک لیست سئو ۲۰۲۴ قرار داده ایم که یکی از آخرین چک لیست های سئو بر اساس آخرین تغییرات سایت گوگل می باشد. اگر نمیدانید تقویم محتوایی چگونه نوشته میشود و نیاز به یک فایل آماده دارید که تمام پارامترهای تقویم محتوایی را برای شما لیست کرده باشد به مقاله [تقویم محتوایی چیست] سر بزنید. چک لیست سئو، لیستی از مواردی است که می توانیم در هنگام راه اندازی سایت و همچنین هنگام تولید محتوا تک تک موارد ذکر شده در این لیست را بررسی کرده و همه موارد را رعایت کنیم تا در نتیجه سایت ما از سئو قابل قبولی برخوردار باشد.

پیشنهاد مطالعه : تقویم محتوایی چیست؟

 

(۱) نصب سرچ کنسول گوگل

Search Console ابزاری رایگان برای ردیابی عملکرد و جستجوی ارگانیک سایت شما است. نصب کنسول جستجوی گوگل برای همه وب سایت ها مهم و ضروری است. از جمله کارهایی که می توانید در کنسول جستجوی گوگل انجام دهید:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بررسی کنید
  • موقعیت های رتبه بندی خود را مشخص کنید
  • خطاهای وب سایت را پیدا کنید
  • ارسال نقشه سایت

 

(۲) نصب گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که به شما امکان می‌دهد ببینید چند نفر از سایت شما بازدید می‌کنند، از کجا آمده‌اند و چگونه با آن تعامل دارند. در حالت های پیشرفته تر، می توانید کمپین های خود را از طریق این ابزار مهم گوگل هدف قرار دهید و در نهایت بررسی و نتیجه گیری کنید.

 

(۳) راه‌اندازی بینگ وبمستر

گوگل تنها موتور جستجو نیست، بنابراین Search Console وب‌سایت تنها ابزار وبمستران برای بررسی وضعیت وب‌گاه نیست. اگر می‌خواهید برای یک سوم جستجوهای وب، سایت خود را در بینگ بهینه کنید، نیاز به ابزار Bing Webmaster Tools دارید. این ابزار همانند Google Search Console به شما اجازه می‌دهد اطلاعات ترافیک، رتبه‌بندی و مشکلات سایت خود را بررسی کنید. همچنین، Bing Webmaster Tools ویژگی‌های بسیاری مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی داخلی دارد که بسیار مفید است.

 

(۴) نصب افزونه یوست یا رنک‌ مث برای وب‌سایت‌های وردپرسی

برای بهینه‌سازی سئوی داخلی وب‌سایت، نیاز به یک افزونه سئوی وردپرس دارید. معروف‌ترین افزونه برای وب‌سایت‌های وردپرسی، Yoast Seo است که بین وبمستران و مدیران وب‌گاه شهرت فراوانی دارد. در چند سال اخیر، Rank Math به فهرست افزونه‌های سئو اضافه شده است و با ویژگی‌های گسترده‌ای که دارد، توانست محبوبیت زیادی به دست آورد. برای انتخاب یکی از این دو افزونه، بهتر است ویژگی‌های هرکدام را به دقت بررسی کنید و ببینید کدام قابلیت‌ها برای شما کاربرد بیشتری دارد و به نیازهای شما پاسخ می‌دهد.

 

(۵) هدف از جستجوی هر عبارت کلیدی را کشف کنید

بعضی از افراد از جستجوی یک واژه کلیدی به منظور تحقیقات بازار استفاده می‌کنند و نیاز به مطالعه نقد و بررسی یک محصول دارند. برخی افراد مستقیماً قصد خرید یک محصول را دارند و باید به صفحه محصول هدایت شوند. گاهی هم کاربران فقط به دنبال مطالعه موضوعات و به دست آوردن آخرین اخبار در یک حوزه خاص هستند.

 

(۶) بهینه‌سازی آدرس URL صفحات

با بهینه‌سازی آدرس وب‌گاه‌ها، هم خزنده‌های موتور جستجو به محتوا دسترسی دارند و هم کاربر می‌فهمد داخل صفحه‌ای که روی آن کلیک می‌کند، چه چیزی قرار است ببیند. نکات مهم در بهینه‌سازی آدرس URL صفحات وب‌گاه عبارتند از:

 

(۷) استفاده از کلمه کلیدی در URL

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در آدرس URL صفحه تا موضوع آن برای موتورهای جستجو و کاربران قابل تشخیص باشد :

  • استفاده از خط تیره در URL : جدا کردن کلمات یک عبارت چندکلمه‌ای با خط تیره در URL صفحات تا گوگل بتواند نام صفحه را درک کند
  • حفظ طول کوتاه URL : به طور معمول، گوگل URL‌های کوتاه و مفید را بیشتر ترجیح می‌دهد و ممکن است URL‌های طولانی را نادیده بگیرد و فقط بخشی از آن‌ها را نشان دهد
  • استفاده از URL منحصر به فرد برای هر صفحه : هر صفحه از وب‌گاه باید URL متمایزی داشته باشد. اگر آدرس‌های URL متفاوت باشند اما محتوای آن‌ها یکسان باشد، از تکنیک کنونیکال استفاده کنید.

 

(۸) استفاده از کلمات کلیدی (LSI)

LSI یا شاخص‌های معنایی پنهان به کلماتی گفته می‌شود که در یک موضوع به یکدیگر مرتبط می‌شوند. زمانی که به تحقیق کلمات کلیدی می‌پردازید، باید به طور کامل فکر کنید و علاوه بر کلمه کلیدی اصلی و فرعی، بر روی کلمات کلیدی LSI هم تمرکز کنید؛ زیرا گوگل هوشمند است و باید به جای استفاده از کلمات کلیدی پشت‌سر هم، از کلمات کلیدی مترادف و LSI هم استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قرار است مقاله‌ای درباره “بیماری‌های پوستی” ارائه دهید، باید از کلماتی مانند “بیماری‌های شایع پوستی”، “انواع بیماری‌های پوستی” و هر کلمه‌ای که در این موضوع می‌گنجد، استفاده کنید.

 

(۹) افزونه سئو را نصب کنید

اگر از وردپرس استفاده می کنید، به یک افزونه SEO برای کمک به بهینه سازی مواردی مانند نقشه سایت و متا تگ ها نیاز دارید. در اینجا سه افزونه مهم را معرفی می کنیم (شما فقط به یکی نیاز دارید):

  1. Yoast SEO
  2. Rank Math
  3. The SEO Framework

اگر از پلتفرم متفاوتی مانند Shopify استفاده می‌کنید، پس دیگر نیازی به افزونه سئو ندارید.

 

(۱۰) نقشه سایت بسازید و ثبت کنید

نقشه‌ی سایت به موتورهای جستجو می‌گوید که محتوای مهم در کجای وب‌سایت شما قرار دارد تا آنها به راحتی در صفحات شما کراول کرده و آنها را ایندکس کنند.

 

(۱۱) فایل robots.txt بسازید

فایل robots.txt یک فایل متنی است و به موتورهای جستجو می‌گوید که کجا می‌توانند و کجا نمی‌توانند بروند. همواره داشتن فایل robots.txt فکر خوبی است، ولی اگر می‌خواهید امکان کراول کردن در برخی از بخش‌های سایت را به موتورهای جستجو ندهید، پس حتماً به آن نیاز دارید. برای مثال اگر فروشگاه آنلاین دارید، نمی‌خواهید که موتورهای جستجو به کراول کردن و ایندکس کردن صفحه پرداخت مشتریان بپردازند.

با رفتن به نشانی your-domain.com/robots.txt می‌توانید وجود فایل متنی robots.txt را بررسی کنید. اگر چیزی مشاهده نکردید می‌توانید در گوگل عبارت robots.txt generator را جستجو کنید و یک فایل بسازید.

 

(۱۲) از سازگاری وب‌سایت با دستگاه‌های همراه اطمینان حاصل کنید

اکثر جستجوها از طریق دستگاه‌های همراه انجام می‌شوند، بنابراین داشتن وب‌سایتی که با دستگاه‌های همراه سازگار باشد (وب‌سایت مناسب برای موبایل) بیش از پیش اهمیت دارد.

  • نیازهای وب‌سایت خود را با استفاده از ابزار آزمایش سازگاری با موبایل گوگل بررسی کنید.
  • افزونه یا پلاگین فشرده‌سازی تصاویر را نصب کنید.
  • فشرده‌سازی تصاویر باعث کاهش اندازه آنها و افزایش سرعت بارگذاری صفحات می‌شود. این امر به دلیل اهمیت سرعت بارگذاری صفحات در رتبه‌بندی گوگل بسیار حائز اهمیت است.
  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین‌های مختلفی مانند ShortPixel استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهند تا هر ماه تعداد مشخصی از تصاویر خود را به صورت رایگان فشرده کنید.
  • اگر از پلتفرم دیگری برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید در گوگل برای یافتن پلاگین‌های مناسب جستجو کنید یا از وب اپلیکیشن‌هایی مانند ShortPixel استفاده کنید.

 

(۱۳) صفحات شکسته یا خراب را ترمیم کنید

لینک‌های شکسته منجر به تجربه‌ی منفی کاربران می‌شوند و منجر به مختل شدن جریان حرکت بازدیدکنندگان در وب‌سایت می‌شود. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته می‌توانید از ابزارهای وب مستر Ahrefs استفاده کنید:

۱.وب‌سایت خود را با استفاده از ابزار بررسی وضعیت وب‌سایت (Site Audit) کراول کنید.

۲.به صفحه گزارش صفحات داخلی بروید.

۳.به اشکال «صفحه ۴۰۴» توجه کنید.

 

(۱۴) مشکلات مربوط به محتوای تکراری را برطرف کنید

محتوای تکراری موجود در چندین مکان مختلف در وب ممکن است مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. برای پیدا کردن مشکلات مربوط به محتوای تکراری می‌توانید از ابزارهای وب مستر Ahrefs به صورت رایگان استفاده کنید.

۱.وب‌سایت خود را با استفاده از ابزار بررسی وضعیت وب‌سایت (Site Audit) کراول کنید.

۲.به بخش گزارش محتوای تکراری بروید.

۳.روی تب «مشکلات» کلیک کنید.

برای حل این مشکل، باید URL‌های تکراری را کنونیکال (Canonicalize) کنید.

چک لیست سئو تکنیکال

مشکلات فنی مانعی برای سئو سایت شما است. در اینجا چک لیست سئو تکنیکال که باید آن ها را اجرا کنید، فراهم کرده ایم:

  1. طراحی ساختار سایت: اگر سایت تازه تأسیس دارید، ساختار وب سایت خود را بچینید بسیار مهم است که بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بتوانند به راحتی در وب سایت شما گردش کنند. به همین دلیل است که باید یک ساختار سایت منطقی ایجاد کنید. برای انجام این کار، یک نقشه ذهنی ساده ترسیم کنید. صفحات را با لینک داخلی به هم متصل کنید تا موتورهای جست و جو بتوانند به صفحات دیگر دسترسی داشته باشند.
  2. مطمئن شوید که سایت شما قابل بررسی برای گوگل است:  Google نمی‌تواند محتوایی که خزش نکرده را ایندکس کند، بنابراین مهم است که گزارش Coverage در گوگل سرچ کنسول را برای هرگونه هشدار و یا خطا بررسی کنید. هر صفحه ای که خزش نشده، دلیل آن نیز ذکر شده و در صورت مهم بودن صفحه، باید موانع خزش صفحه برطرف شود.
  3. مطمئن شوید که سایت شما قابل ایندکس است: ایندکس و خزیدن دو چیز متفاوت هستند. فقط به این دلیل که موتورهای جستجو می توانند یک صفحه را بخزند، به این معنی نیست که می توانند آن را ایندکس کنند. اگر متا تگ ربات «no index» یا x‑robots-tag در صفحه وجود داشته باشد، ایندکس کردن امکان پذیر نیست. گوگل وضعیت ایندکس URL های را در قسمت Coverage گزارش می دهد. اگر صفحات “no index” دارید که باید ایندکس شوند، برچسب “no index” را حذف کنید.
  4. از HTTPS استفاده کنید: HTTPS به یک فاکتور رتبه بندی با تاثیر کم تایید شده است. اگر امروز از HTTPS استفاده نمی کنید، وقت آن رسیده است که تغییر رویه دهید. در کنار افزایش رتبه بالقوه، HTTPS از داده های بازدیدکنندگان شما محافظت می کند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که هر گونه فرم تماس در سایت خود داشته باشید. اگر گذرواژه یا اطلاعات پرداخت را می‌خواهید، این یک الزام مطلق است. چگونه متوجه می شوید که سایت شما از HTTPS استفاده می کند؟ به دنبال یک قفل در نوار جستجوی مرورگر خود بگردید.

اگر میخواهید در مسیر سئو به درستی حرکت کنید، باید سئو داخلی را جدی بگیرید و برای بهبود سئو داخلی باید متا تگ های سایت خود را بررسی و بهینه کنید. متا تگ ها همیشه بخش مهمی از چک لیست سئو بوده اند. دقت کنید که در عنوان (Title) و توضیحات (Description) حتما کلمه یا عبارت کلیدی وجود داشته باشد و تایتل به اندازه کافی جذاب باشد که کاربر را ترغیب به کلیک روی لینک سایت بکند.

چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی مجموعه ای از فعالیت هایی است که برای بهینه سازی محتوای سایت باید انجام دهید. در ادامه به بررسی اجمالی چندین پارامتر از چک لیست سئو داخلی ۲۰۲۴ می پردازیم :

  1. از آدرس کوتاه و توصیفی استفاده کنید: آدرس صفحات سایت در نتایج جستجو نمایش داده می شود، اگر از آدرس کوتاه و توصیفی استفاده کرده باشید به طور کامل در معرض دید کاربران قرار می گیرد و می توانند موضوع صفحه را بهتر تشخیص دهند.
  2. تحقیق کلمات کلیدی را فراموش نکنید: اگر نمی دانید تحقیق کلمات کلیدی چیست ما قبلاً مقاله مربوط به آن را در سایتمان قرار داده ایم و یک چک لیست تحقیق کلمات کلیدی جامعی نیز برای آن تهیه کرده ایم که به صورت کاملاً رایگان می توانید از آن استفاده کنید.
  3. از عناوین جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید: عنوان صفحه چشم نوازترین عنصری است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود. عنوان جذاب نقش مهمی در ترغیب کاربران به کلیک بر روی آن دارد، پس سعی کنید عناوین جذاب و متقاعد کننده ای بنویسید و از کلمه کلیدی صفحه در آن استفاده کنید.
  4. توضیحات متا قانع کننده بنویسید: توضیحات متا قسمت دیگری است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود و از آنجایی که طولانی تر هستند، فرصت بیشتری برای معرفی و توصیف محتوای صفحه دارید. البته سعی کنید از ۱۶۰ کاراکتر بیشتر نباشد و از کلمه کلیدی صفحه در آن استفاده کنید.
  5. پیوند به منابع مرتبط و قابل اعتماد: لینک دادن به صفحات مرتبط در سایت به کاربران کمک می کند تا بهتر در سایت شما حرکت کنند و تجربه کاربری بهتری داشته باشند، اما همچنین می توانید با لینک دادن به منابع مرتبط در سایت های دیگر، ارزش بیشتری برای کاربران ایجاد کنید. سایت خود را ایجاد کنید. البته به اعتبار صفحاتی که به آنها لینک می دهید توجه کنید.
  6. بهینه سازی عکس ها: تاکنون در مورد تصاویر سایت گفته ایم که باید آنها را فشرده کنید، علاوه بر این در استفاده از عکس ها از انتخاب نام های عمومی مانند اعداد برای آنها خودداری کنید و نام های توصیفی مرتبط را برای هر عکس انتخاب کنید. علاوه بر این ویژگی alt، هر عکس را با جملات توصیفی پر کنید.
  7. ساخت لینک های داخلی: لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع صفحات مختلف را تشخیص دهند و صفحات مرتبط با جستجو را بهتر تشخیص دهند. علاوه بر این، لینک سازی داخلی منجر به ناوبری بهتر و راحت تر کاربران در سایت شما می شود و تجربه کاربری بهتری را برای آنها ایجاد می کند.
پیشنهاد مطالعه : چک لیست تحقیق کلمات کلیدی

 

چک لیست سئو خارجی ۲۰۲۴

بعد از بررسی چک لیست سئو تکنیکال و چک لیست سئو داحلی نوبت به سئو خارجی میرسد. سئو خارجی مثل یک شمشیر دو لبه می ماند که اگر زیاده روی کنید در این مسیر به جای اینکه پیشرفت کنید با سرعت تمام سقوط خواهید کرد. در ادامه به بررسی پارامترهای چک لیست سئو خارجی می پردازیم و فایل دانلود چک لیست سئو را برای شما قرار داده ایم تا رایگان از آن استفاده کنید:

  1. نظارت بر پیوندهای رقبا: بخش مهمی از نظارت بر رقبا بررسی پیوندهای خارجی است که دریافت می کنند. این به شما کمک می کند فرصت های پیوند بالقوه را پیدا کنید. از آنجایی که سایت های رقیب شما از این صفحات لینک گرفته اند و موفق بوده اند، دریافت لینک از این صفحات می تواند فرصت خوبی برای شما باشد. به خصوص اگر دو یا چند نفر از رقبای شما از یک صفحه لینک داده باشند، احتمالاً می توانید یک لینک از آن صفحه برای خود دریافت کنید.
  2. منشن های بدون لینک را بررسی کنید: به طور کلی منشن های بدون لینک تاثیر خوبی بر سئوی خارجی شما خواهند داشت. اما اگر بتوانید این اشاره ها را به لینک تبدیل کنید، قطعا تاثیر بسیار بیشتری خواهید دید. بد نیست این ذکرها را زیر نظر داشته باشید و برای تبدیل آنها به لینک با سایت های انتشاراتی تماس بگیرید.
  3. سایت هایی را که به مطالب بی ارزش لینک می دهند را پیدا کنید: وقتی محتوایی را در مورد موضوعی می نویسید، حتماً محتوای زیادی در همان موضوع وجود دارد که بهتر از محتوای شما نیست، اما لینک های زیادی از سایت های مختلف دارد. سایت هایی که به چنین محتوایی لینک داده اند فرصت خوبی برای شما هستند تا از آنها لینک بگیرید. برای دریافت لینک می توانید با آنها تماس بگیرید و محتوای خود را معرفی کنید
  4. نوشتن پست مهمان را فراموش نکنید: سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما اجازه می دهند مطالب خود را منتشر کنید و به صفحات مورد علاقه خود لینک دهید. علاوه بر این، می‌توانید با سایت‌هایی که در زمینه مرتبط شما فعالیت می‌کنند تماس بگیرید و به آن‌ها پیشنهاد نوشتن پست مهمان را بدهید. اگر مطلب ارزشمند و مفیدی نوشته باشید از انتشار آن نیز استقبال می کنند.

جمع بندی در مورد چک لیست سئو ۲۰۲۴

حال که با مفهوم دقیق چک لیست سئو و اهمیت اجرای آن در وب سایت آشنا شدید، در این بخش شما را با موارد مختلف آن آشنا کرده و نحوه پیاده سازی هریک را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ما در این مطلب کامل‌ترین چک لیست سئو ۲۰۲۴ را برای شما فراهم آوردیم و اهمیت پیاده سازی انواع مختلف SEO سایت را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

همانطور که خواندید سئو سایت دارای سه نوع مختلف سئو داخلی، خارجی و تکنیکال است که هریک از آنها دارای آیتم‌های گوناگونی هستند.

با در دست داشتن چک لیست سئو می‌توانید تمامی موارد لازم جهت کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو را در وب سایت خود پیاده کرده و هیچ موردی را فراموش نکنید.

بنابراین اگر وب سایت شخصی خود را راه اندازی کرده‌اید، حتما مواردی که در چک لیست سئو ۲۰۲۴ معرفی کردیم را در سایت خود اجرا کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

آموزش سئو

SEOچک لیست سئوسئو

2 دیدگاه

  • چقدر دقیق میشه در مورد سئو تکنیتکال و سئو خارجی بیشتر توضیح بدین؟ این مواردی که گفته شد بیشتر برای مقاله نوشتن و اگر اشتباه نکنم سئو داخلی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *