محتوای هاب چیست

محتوای هاب چیست


 

اگر شما در زمینه بازاریابی محتوایی فعال هستید و می خواهید بدانید که چطور بر اثربخشی محتوا بیفزایید، محتوای هاب یا کانتنت هاب می تواند به شما کمک کند تا به نحوه چیدمان و نمایش محتوایتان به مخاطب دقت بیشتری داشته باشید. بسیاری از بزرگ ترین برندهای جهان، از محتوای هاب استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که ROL (نرخ بازگشت سرمایه) خود را به حداکثر می رسانند.

بنابراین ما این مقاله را آماده کرده‌ایم تا با محتوای هاب آشنایتان کنیم.

محتوای هاب (کانتنت هاب) چیست؟

محتوای هاب، نوعی چیدمان محتوایی است، به صورتی که ترافیک و لید برای برندتان ایجاد می‌کند. بسیاری از بلاگ ها، برای آن که محتوایشان را در معرض دید مخاطب قرار دهند، در صفحه اول سایتشان جدیدترین اخبار را قرار می‌دهند. ولی باید بدانید که این مدل چیدمان مطالب را هرگز نباید برای محتوای هاب خود انتخاب کنید. زیرا عیب این مدل چیدمان این است که مطالب به صورت اتوماتیک بر اساس ترتیب زمانی انجام می‌شوند. به صورتی که جدیدترین محتوای شما در راس بهترین صفحه تان قرار می گیرد. انگار که  خبر فوری است.

اکنون به این فکر کنید، مخاطبی که از وب سایت شما بازدید می‌کند با جدیدترین محتوای شما روبه‌رو می‌شود که شاید به آن علاقه نداشته باشد. اما ممکن است محتوایی که دو ماه پیش تولید کرده‌اید، دقیقا همان چیزی باشد که آن به دنبالش هست. در این شرایط مخاطب مجبور است چهار بار کلیک کند تا به صفحه مطالب مورد نظرش برسد، که به احتمال زیاد این کار را انجام نمی دهد و شما به همین راحتی یک مخاطب را از دست داده اید. محتوای هاب (کانتنت هاب) پیشنهادی برای حل این مشکل ارائه داده است. که توسط آن مخاطب می‌تواند خیلی سریع به مطالبی که به دنبال آن است برسد. علاوه بر آن شما هم می‌توانید مطمئن باشید که دیگر محتوای با ارزشتان بخاطر به هم ریختگی چیدمان محتوایتان گم نمی‌شود.

بنابراین محتوای هاب (کانتنت هاب) می تواند یک بلاگ، سایت یا میکرو سایت باشد، که در آن فقط مطالب مرتبط با مخاطب که نیاز و درخواست او است می تواند قرار بگیرد و دیگر صفحاتی که مربوط به محصول و خدمات شما هستند، نمی‌توانند در محتوای هاب جای بگیرند.

در این صورت با این راه حل، مرز بین فروش و کمک به خواننده تعیین شده است و مخاطب دیگر علاقه مندی اش را از دست نمی دهد.

 

دانلود نمونه تقویم محتوایی

 

محتوای هاب چیست

محتوای هاب چیست

 

آشنایی با مزیت های محتوای هاب (کانتنت هاب) 

 مزیت ها و ویژگی های محتوای هاب نسبت به برندها عبارتند از

۱_ سئو :

وقتی محتوای خود را در کانتنت هاب طبق اصولی که تحقیق کرده اید، سازماندهی می کنید. باعث می شوید تا فهرست کردن صفحه های محتوای تان، برای موتورهای جستجوگر آسان تر شود. در این صورت رتبه جستجوی ارگانیک شما در گوگل افزایش می‌یابد، که در نهایت به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند. برای سفارش سئو وب سایت خود و افزایش فروشتان میتوانید روی تیم حرفه ای ما حساب کنید.

۲_ کنترل:

با نشر دادن محتوا در پلتفرم‌های شخص ثالث، دیگر کنترلی بر نحوه تعامل مخاطبتان با محتوایتان ندارید. اما با داشتن یک محتوای هاب، این امکان را دارید که دقیقاً بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را می بینند و چگونه آن را مشاهده می‌کنند.

۳_ قدرت و اعتبار:

محتوای هاب با گردآوری تمام محتوای مرتبط زیر یک سقف، به تثبیت موقعیت شما در صنعت و بازاری گسترده تر به عنوان یک برند متفکر، معتبر و قابل اعتماد کمک می کند.

۴_ نرخ درگیری مخاطب با محتوا:

یک محتوای هاب که استفاده از آن آسان است و اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که به مخاطب کمک می کند، تا در مقایسه با صفحه محصول، نرخ تعامل بسیار بالاتری خواهد داشت.

۵_ اندازه گیری :

وقتی همه محتوا های مرتبط را در کانتنت هاب جمع آوری می کنید، اندازه گیری و سایر معیارهای محتوای هاب برای شما بسیار آسان تر می شود. سپس می توانید تصمیمات بهتری در مورد تولید محتوای خود در آینده بگیرید.

۶_ برندسازی :

شما می‌توانید هر قسمت از محتوای هاب را به گونه‌ای طراحی کنید که هم جهت با برندتان باشد. به طوری که این مزیت در پلتفرم شخص ثالث وجود ندارد.

سایتی با طراحی جذاب و تجربه کاربری مناسب می تواند به برند شما کمک کند تا در قله بسیار بالاتری نسبت به رقبای شما قرار بگیرد.

۷_ تولید جذب مشتری :

محتوای هاب یک نمونه عالی از استراتژی قیف بازاریابی است. وقتی مخاطب محتوای هاب شما را مفید بداند، دیگر مشکلی برای وارد کردن آدرس ایمیل خود یا اشتراک در خبرنامه از طریق CTA  و …. ندارد.

بعد از آشنایی با محتوای هاب و مزایای آن بهتر است با طراحی سایت هم به صورت مختصر آشنا شوید.

 

ساخت محتوای هاب

ساخت محتوای هاب

 

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یک پروسه‌ای است که از لایه سازی صفحات وب، تولید محتوا، رعایت اصول سئو و طراحی گرافیکی تشکیل شده است و دارای چهار مرحله اصلی به شرح زیر می باشد.

۱_ طراحی وایرفریم:

شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت و تعیین جایگاه و چیدمان المان ها و عناصر مختلف است.

۲_ طراحی گرافیک سایت:

این مرحله با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی و با استفاده از نرم افزار های مخصوص رنگ بندی و گرافیک سایت طراحی می شود.

۳_ کدنویسی و برنامه نویسی:

سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و یا طراحی یک فریم ورک اختصاصی برنامه نویسی.( توجه داشته باشید که تصمیم گیری در این بخش بر اساس هزینه ها و نیاز مشتری شکل می گیرد)

۴_ راه اندازی سایت:

در این مرحله پس از تهیه هاست و نام دامنه مناسب، سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار می دهیم.

 

تقویم محتوای هاب

تقویم محتوای هاب

 

سفارش طراحی سایت

طراحی سایت از به روزترین و پرکاربردترین موضوعات کسب و کار آنلاین می باشد. امروزه هر کسب وکاری برای افزایش فروش و تعداد مشتریان، حداقل به یک نشانی و وب سایت اینترنتی نیاز دارد.

با سفارش طراحی سایت از کارینووب آسوده خاطر باشید. در تمامی مراحل طراحی و توسعه سایت می توانید با متخصصان تیم کارینووب در ارتباط باشید. همچنین به دلیل اهمیت سئو، در تمامی مراحل توسعه سایت، نکات سئو لحاظ می‌شود و می‌توانید از سئو تکنیکال وب سایت خود اطمینان خاطر داشته باشید. علاوه بر آن با سفارش از کارینووب می‌توانید یک سایت حرفه‌ای و کاملاً اختصاصی داشته باشید و از یک دامنه و هاست متناسب با نوع سفارش خود بهره مند شوید.

سخن پایانی …

به صورت کلی در محتوای هاب یک صفحه بزرگ می سازیم به صورتی که یک موضوع را به صورت کامل اما مختصر توضیح می دهد و بعد در زیر هر موضوع، لینک مقاله مرتبط با آن را می دهیم. تا کاربران در صورت نیاز به اطلاعات کامل هر بخش، به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

امیدوارم با مطالعه این مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود پی برده باشید و از آن استفاده لازم را ببرید.

امتیاز شما به این صفحه

آموزش سئو

محتوای هاب چیستهاب کانتنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *