نرخ تبدیل چیست

نرخ تبدیل چیست


نرخ تبدیل به معنای نرخی است که برای تبدیل یک واحد به واحد دیگر استفاده می شود. برای مثال، نرخ تبدیل ارز بین دو کشور، نرخ تبدیل واحدهای اندازه گیری مانند سانتی متر به اینچ، نرخ تبدیل واحدهای زمانی مانند دقیقه به ساعت و غیره. به طور کلی، نرخ تبدیل ممکن است به صورت ثابت یا متغیر باشد، به معنای اینکه برای تبدیل هر واحد به واحد دیگر، مقداری ثابت و یا متغیر به کار گرفته می شود. به عنوان مثال، نرخ تبدیل دلار به یورو ثابت است، اما نرخ تبدیل بین نرخ بهره بانکی ممکن است در طول زمان تغییر کند.

اما نرخ تبدیل چیست ؟ نرخ تبدیل Conversion Rate به اصطلاح نسبت فروش به بازدید سایت شما میباشد .

برای مثال ۱۰۰ نفر از سایت شما بازدید کرده و از این ۱۰۰ نفر ۲۵ نفر از شما خرید کرد کرده اند . نرخ تبدیل سایت شما در این زمان ۱۰۰/۲۵ یعنی ۲۵ درصد میباشد .

در کل به فرایند تبدیل بازدید به فروش نرخ تبدیل میگویند . هر چه نرخ تبدیل شما بهتر باشد در واقع شما به موفقیت بیشتری در کسب و کار مجازی خود دست پیدا کرده اید. سفارش طراحی سایت ارزان کارینووب

سوال دیگری که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که نرخ تبدیل فقط مربوط به سایت های فروشگاهی است ؟

خیر اینگونه نیست ! (تبدیل) هر اقدام یا عملی است که شما میخواهید مخاطبان سایتتان ، ان را انجام دهند . این تبدیل میتواند کلیک بر روی یک لینک یا خرید از سایت  شما باشد .

شما با برسی دقیق و انالیزنرخ های تبدیل وب سایتتان میتوانید داده های بسیار خوبی بدست اورید و با استفاده ازاستراتژی های دیجتال مارکتینگ بر اساس وضعیت وب سایتتان ،میتوانید بازخورد های بهتری بدست اورید .

در ادامه این مقاله به برسی کامل راهکار ها و نکات  افزایش نرخ تبدیل و اشنایی کامل با این موضوع مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ میپردازیم .

شما با داشتن اطلاعات کامل راجب نرخ تبدیل میتوانید به بازدهی بیشتر در هر ضمینه ای که در فضای کسب و کار دیجیتال فعالیت میکیند دست پیدا کنید .

 چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهیم ؟

برای بهبود بازخورد سایت خود باید باید بر روی CRO  سایت خود کار کنید .به مجموعه اقدامات هدف‌گذاری، محاسبه نرخ تبدیل، و بهینه سازی سایت یا اپلیکیشن به منظور بهبود وضعیت نرخ تبدیل CRO میگویند .

در CRO ابتدا باید بر روی علت های عدم تبدیل بازدید کنندگان نظریه پردازی انجام دهید . در مرحله بعد باید راهکار ها و روش هایی که به بهبود وضعیتتان کمک میکند پیدا کنید . در این مرحله شما باید روش های مورد استفاده برای فرایند بهبود را از راه پروسه A/B Testing مورد برسی قرار دهید .

در این روش دو ورژن مختلف از یک صفحه در کنار هم قرار میگیرند تا مشخص شود کدام مورد عملکرد مناسب تری داشته است .

روش دیگری که در بحث UX ,UI بسیار مورد استفاده میباشد ، Card Sorting میباشد .در این طرح ،فرایند های اهداف شما به طور مجزا جدا شده و قسمت های مختلف این فرایند بر روی تعدادی کارت  مشخص شده اند و در اختیار تعدادی از کاربران قرار میگیرد.

در این روش کابران بر اساس سلیقه شخصی شان و اینکه ترجیح میدهند مسیر هدف به چه صورت باشد ، ترتیب کارها را مشخص میکنند . هر کدام از چینش ها که امار بالا تری داشته باشد انتخاب میشود و به عنوان مسیر اصلی هدف  مورد استفاده قرار میگیرد .

در اکثر سایت ها فرایند خرید محصول منجر به بیشترین ریزش مشتریان میشود و شما با بهبود این فرایند میتوانید امار تبدیل کاربران خود را افزایش دهید .این نکات حتما باید در طراحی وب سایت رعایت شود .

عوامل موثر در نرخ تبدیل

عوامل موثر در نرخ تبدیل

عوامل موثر در نرخ تبدیل

 

 

در این قسمت به مواردی که در بهبود نرخ تبدیل سایت و عواملی که رعایت انها منجر به افزایش بازدهی سایت شما میشود خواهیم پرداخت .

فراخوان عمل یا Call To Action

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که ایا کال تو اکشن سایت شما به خوبی واضح است یا خیر ؟ایا به راحتی در دسترس بازدید کنندگان قرار دارد یا نه ؟ فراخوان عمل کار بسیار عجیب و غریب و بزرگی نیست اما تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد سایت شما دارد .

کال تو اکشن در واقع همان کلیک کردن بسیار ساده ای است که در اکثر سایت ها یا کمپین های تبلیغاتی به ان دعوت میشوید .

نمونه هایی از فراخوان عمل مثل : “همین حالا کلیک کنید”، “همین حالا بخرید”، “همین حالا به من آموزش بده”، “رایگان عضو شوید”، “همین حالا رزرو کنید” و بسیاری از موارد دیگر حتما تا به حال چشمتان خورده است میباشند .

در هنگام انتشار محتوا داخل وبسایتتان حتما به این مورد توجه داشته باشید !

طرحی گرافیکی UI مناسب

مورد بعدی که به ان باید بپردازید محتوای بصری و گرافیکی وبسایت شما میباشد .طراحی سایت شما باید جذاب ، منحصر به فرد و مرتبط باشد . محتوای گرافیکی سایت شما باید در جای درست قرار بگیرند و تعداد انها کم یا زیاد نباشد.

تجربه کاربری: (UX)

وبسایتتان باید به گونه ای طراحی شود که مخاطب در ان به دردسر نیوفتد و در واقع باید به ساده ترین راه ممکن دسترسی به کاری میخواهد انجام دهد را داشته باشد . اگر فروش اینترنتی دارید باید این سوال را از خود بپرسید که ایا مسیر خرید برای مخاطب راحت است ؟ ایا وبسایت شما در صفحه موبایل به اسانی قابل استفاده است ؟

برای داشتن تجربه کاربری خوب وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که حرکت، جستجو، ثبت نام، اطلاعات تماس و پرداخت به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار بگیرد . این کار به پیشرفت سایت شما بسیار کمک میکند .

اعتمادسازی

باید به گونه ای عمل کنید کنید که مخاطب به شما اطمینان کامل داشته باشد . زیرا مخاطبی که در سایت شما مشغول به جست و جو برای خرید محصول میباشد باید برای پرداخت هزینه اعتماد کامل داشته باشد . باید راهکار هایی در نظر بگیرید که مخاطب به عنوان یک وبسایت معتبر به شما اعتماد کند و از شما خرید کند .

محتوا

در انتشار محتوا در سایت خود حتما دقت لازم را به خرج دهید و محتوای مناسب و مفید در اختیار مخاطبتان قرار دهید . بخش مهمی از بهینه سازی در سایت شما مربوط به بخش محتوا میباشد.محتوا سایت شامل محتوای صوتی ، تصویری و متن و… میباشند .

تایید اجتماعی

سایت شما باید به صورتی باشد که مخاطب اعتماد کامل داشته باشد . این سوال را از خود بپرسید که ایا وبسایتتان به گونه ای است که مخاطب یک ایمیل ساده را در اختیارتان قرار دهد ؟ در طراحی وبسایت حتما به اصول اعتماد سازی عمل کنید.

چه عواملی در بهبود  نرخ تبدیل تاثیر دارند؟

چه عواملی در بهبود  نرخ تبدیل تاثیر دارند؟

چه عواملی در بهبود  نرخ تبدیل تاثیر دارند؟

 

 

به صورت کلی عواملی که در بهبود نرخ تبدیل شما نقش موثر دارند عبارت اند از :

ارزش پیشنهادی

شما چه سودی برای مخاطب دارید ؟ این مورد بسته به سودها و هزینه‌ها، ارزش هایی برای مخاطب ایجاد میکند

مرتبط بودن

محتوایی که در سایت شما قرار دارد چه میزان با موردی که مخاطب به دنبال ان میگردد ارتباط دارد؟ ارزش پیشنهادی شما چقدر با چیزی که مخاطب به دنبال ان میگردد مرتبط است ؟

وضوح

پیامی که برای مخاطب در نظر گرفته اید به چه میزان واضح بیان شده است ؟

اعتماد

محتوایی که در وب سایت شما مشاهده میشوند باعث ایجاد اعتماد در مخاطب میشود یا برعکس باعث از بین رفتن اعتماد مخاطب شما میشود ؟

توجه

اولین موردی که در صفحه شما دیده میشود ایا باعث جلب توجه مخاطبتان میشود یا خیر ؟ از محتوایی در صفحه سایتتان استفاده کنید که باعث جلب توجه مخاطب شود .

ضرورت

اقدامی در سایت مثل ایجاد یک کد تخفیف زمان دارد قرار دهید تا مخاطب سریع تر به اقدام مورد نظر شما عمل کند . این موارد شامل استفاده از پیشنهادات، انگیزه‌ها، کلمات قابل توجه و… میباشد .

نرخ تبدیل چیست؟-آخرین سخن

در این مقاله به طور کلی با نرخ تبدیل اشنا شدیم و یاد گرفتیم نرخ تبدیل چه کاربردی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد .

نرخ تبدیل وب سایت شما هر چقدر بهتر باشد شما در کار خود موفق تر بوده اید . نرخ تبدیل فقط به کسب و کار مجازی نیست .حتی مغازه داری که به صورت فیزیکی کالایی میفروشد نیز با این موضوع سر و کار دارد .

شما با انجام ازمایش هایی بر روی سایت خود راهکار هایی برای فهمیدن مشکلات سایتتان و بهبود عملکرد وبسایت خود را میتوانید بدست اورید .

همچین با رعایت یکسری نکات بسیار ساده و مهم میتوانید به بهبود نرخ تبدیل وب سایت خود بدون پرداخت هزینه های گزاف برای تبلیغات کمک کنید و به نتیجه مطلوب خود برسید .

امتیاز شما به این صفحه

آموزش سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *