سالگرد گوگل

 

گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۸ میلادی راه‌اندازی شد و هم اکنون گوگل یک شرکت فن‌آوری چند ملیتی آمریکایی، متخصص در خدمات مربوط به اینترنت و محصولات مربوط به آن است که جمله فن آوری های تبلیغاتی آنلاین (Online advertising)، موتور جستجوى وب (Web search engine)، رایانش ابری (Cloud computing)، نرم افزار (software) و سخت افزار (hardware) را شامل  می شود.

سالگرد گوگل

لری پیج و  سرگی برین، نام خودمانی پروژه خود را “BackRub” گذاشته بودند زیرا موتور جستجوگر آنها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی می‌کرد و بر همان مبنا میزان اهمیت آنها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد. البته در همان زمان یک سایت کوچک دیگر هم با روشی مشابه کار می‌کرد. سایتی با نام RankDex. موتور جستجوگر آنها ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می‌شد. این دو دوست و همکار در چهاردهم سپتامبر سال ۱۹۷۷ دامنه google.com را ثبت کردند.

۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ ، بیست و دومین سالگرد گوگل است.

نام گوگل بر گرفته شده از کلمه گوگول به معنای «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب «ریاضیات و تخیل» نوشته آمده است. هدف لری و سرگئی از انتخاب این واژه این بود که نشان دهند قرار است کاری را به اجرا برسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است.

نام GoogleTM به دلیل یک اشتباه فردی بوده است. قرار بود که نام این موتور جستجو Googol باشد که بنا به اشتباه خالقانش به google تبدیل شد

گوگل بیش از ۴۵۰هزار سرور دارد که در نقاط مختلف جهان پراکنده شده اند.

در سال ۲۰۰۶، کلمه “گوگل”(Google) به طور رسمی به دیکشنری انگلیسی آکسفورد اضافه شد.

جزیره ی آتلانتیس، یکی از رمانهای منتشر نشده ی شکسپیر، و همچنین یکی از آلبومهای منتشر نشده ی موزارت به وسیله ی گوگل کشف شدند

دکمه ی مشهور I’m feeling lucky درواقع نسبت به دکمه ی کناری خود اصلاً استفاده نمی شود. در پروژه ای آزمایشی زمانی که این دکمه را حذف کردند، میزان جستجو به وسیله ی گوگل به شدت افت پیدا کرد. در واقع این دکمه بیشتر جنبه ی روانی و احترام به کاربر را دارد نه چیز دیگری ولی همین دکمه با همین میزان کم استفاده سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به گوگل لطمه میزند چرا که با استفاده از این دکمه دیگر کاربران به صفحه ی جستجو حاوی تبلیغات وارد نمی شوند.

گوگل جهت بهبود کارایی سیستم جستجوی خود کلمات معمول مورد استفاده در جملات مانند is, on, for, how, or و حروف و اعداد تنها مانند a, z, 2, 8 را نادیده میگیرد و از فهرست بندی آنها خودداری میکند.

سیستم ایندکس گوگل همچنین میتواند کدهای اچ تی ام ال پنهان از دید و نوشتههای داخل وبسایت را مرور کرده و کلمات مشابه را در هر دو منبع جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید : فناوری بلاک چین چیست؟

-لوگوی گوگل

لوگو گوگل (Google logo) در طرح هاى متعدد برای شناسایی و معرفى شرکت موتور جستجو ظاهر می شود. گوگل از چندین لوگو (آرم) پس از تغییر نام خود (بک راب) طراحى و ارائه نموده است.

در سال ١٩٩٨ میلادى، اولین لوگو توسط سرگى برین با استفاده از نرم افراز گیمپ (GIMP) طراحى شده بود. لوگو قبلی گوگل با تغییرات جزئی بین سال های ١٩٩٩ میلادى تا ٢٠١٣ میلادى توسط روت کدار (Ruth Kedar) طراحی شده بود. لوگوی گوگل یکی از مشهورترین لوگوی در جهان به خصوص در دنیاى وب مى باشد که این لوگو در عین سادگی دارای رنگ بندى خاصی مى باشد.

گوگل دودل (Google Doodle) لوگوهای مناسبتی است که طبق آن، تغییر موقتی از لگوى اصلى گوگل که در صفحه اصلى آن صورت مى گیرد، که  در مناسبت‌های خاص همچون تولد اشخاص مهم، سال نو، تعطیلات ویژه به جای لوگوی اصلی بکار مى رود.

از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون رسما تاریخ ۲۷ سپتامبر(۵ مهر) به عنوان سالروز تاسیس گوگل و سالگرد گوگل اعلام شده  و به همین مناسبت هم هر ساله در این روز لوگوی آن تغییر می‌کند.

 

گوگل

22th google anniversary

-نحوه ی جالب استخدام گوگل

چالش گوگل فوبار (Google Foobar)، یک نوع از ابزار استخدام برای گوگل است. برای پیوستن به فوبار، شما باید از طرف یک دوست دعوت شوید یا آن را در هنگام جستجوی در برخی از شرایط CS مثل popup آن را پیدا کنید .

وقتی دعوتنامه را قبول مى کنید، به یک وبسایت منتقل میشوید که در آن یک سرى سوال با محدودیت زمانی به شما داده می شود که تا قبل اتمام زمان باید به سئوال جواب دهید. اگر بتوانید مشکل را حل کنید، می توانید درخواست جدیدی کنید و  به سطح بالاتر بروید. پس از آن شما برای حل مشکل برنامه جاوا یا پایتون (Python) را ویرایش کنید و هنگامی که فکر می کنید آن را حل کرده اید، می توانید فایل خود را تأیید کنید و بررسی کنید که آیا همه موارد آزمون را گذرانده اید.

فوبار سوالات خود را از طریق یک روایت فریبنده ارائه می دهد، که باعث می شود سوالات سرگرم کننده و احمقانه باشد. شما وقتی که سوالات را با فصل بعدی داستان مطرح می کنید و مشکل جدیدی که در روایت ایجاد می شود پاداش می گیرید.

در فوبار باید سطح ٥ را کامل کنید. ولى وقتیکه سطح ٣ را به اتمام برسانید، می توانید درخواست استخدام کننده گوگل برای بازبینی کد خود را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : تکنولوژی روز شارژ کردن موبایل با راه رفتن

سالگرد گوگل

-محصولات گوگل

گوگل محصولات زیادی را در زمینه‌ی نرم‌افزار تولید کرده است که عبارتند از: سیستم‌عامل گوگل کروم، مرورگر کروم، کرومیوم، وی۸، گوگل دسکتاپ، گوگل ارت، بسته گوگل، پیکاسا، اسکچ‌آپ، جی تاک، نوار ابزار گوگل، مجری ویدئو، ابزار وبمستری، گوگل اپ انجین و… 

منبع: گروه طراحی سایت در اصفهان کارینووب

امتیاز شما به این صفحه

دیجیتال مارکتینگ

googleگوگل

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *