طراحی و توسعه وب سایت

داشتن یک وب سایت خوب به شما کمک میکند تا سرعت رشد کسب و کارتان بیشتر شود. رشد کسب و کارها در محیط اینترنت خیلی بیشتر از سایر محیط ها بوده و همین موضوع باعث شده تا زمینه رقابتی زیادی برای سفارش طراحی سایت ایجاد شود.

در واقع دغدغه اصلی کسانی که می خواهند طراحی سایت را شروع کنند نداشتن نقشه راه و ندانستن مسیر است. بسیاری از طراحان وب هنگام شروع کار، راه خود را از طریق آزمون و خطا پیدا می کنند، که باعث می شود زمان زیادی را از دست بدهند و در طول مسیر گیج شوند. در این مقاله بررسی می کنیم که یک طراح وب چه چیزهایی را باید بیاموزد و از چه ابزارهایی برای تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه استفاده کند.

با پیشرفت تکنولوژی، اکثر مردم به اینترنت و مشاغل اینترنتی روی آورده اند. به همین دلیل طراحی وب سایت و سئو به مرور زمان اهمیت زیادی پیدا کرده است. باید بدانید که سئو باعث پیشرفت در کسب و کار می شود و بسیار مهم است.

اینکه چگونه یک طراح سایت شوید و یا چگونه پروژه طراحی سایت خودتان را به بهترین شرکت طراحی سایت بسپارید نیاز به تجربه دارد. شاید گزینه طراحی سایت رایگان به گوشتان خورده باشد، بله درست است. ابزاری به نام سایت ساز و یا کمی پیشرفته تر بستری به نام وردپرس وجود دارد که به صورت کاملاً رایگان می توانید وب سایت خودتان را طراحی کنید.

پس اگر این موضوع به همین سادگیست چرا شرکت های طراحی سایت متعددی به وجود آمده اند؟ در این مقاله دقیقاً میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست

طراحی سایت به روند ایجاد ظاهر وب سایت و انتخاب یک رنگ بندی مناسب ، طرح بندی صفحه ، فونت ها و موارد دیگر اشاره دارد. در حالی که هر صفحه وب در یک وب سایت دارای محتوای مختلف است ، همه صفحات دارای یک طراحی گرافیکی مشابه هستند زیرا از یک الگوی مشترک وب سایت استفاده می کنند

طراحی سایت اشاره به طراحی از وب سایت هایی که در اینترنت نمایش داده می شود. این معمولاً به جنبه های تجربه کاربری توسعه وب سایت به جای توسعه نرم افزار اشاره دارد.

طراحی سایت یا طراحی وب به مراحل طراحی و ساخت یک سایت اینترنتی جهت اطلاع رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات آن می گویند. طراحی سایت فرآیندی است که از لایه بندی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. قبل از بررسی مراحل طراحی سایت در اصفهان ، نگاهی کوتاه به تاریخچه طراحی آن می اندازیم.

چرا طراحی وب مهم است؟

این نکته بسیار مهم را مد نظر داشته باشید که اگر وب سایت قوی ندارید، نام تجاری خود را پنهان نگه داشته اید. مشتریانی که به دنبال نام تجاری شما در وب می گردند و چیزی نمی یابند ممکن است فکر کنند که از کارتان خارج شده اید. . اگر آنها برند شما را جستجو کنند و پیدا نکنند ، این تصور را ایجاد می کنند که شما خیلی به شرکت یا محصول خود اهمیت نمی دهید.

باید در نظر داشته باشید که تعداد افرادی که به خود جذب میکنید بستگی به فعالیت شما در فضای مجازی و تلاش های شما نیز دارد.روش هایی مانند: سئو سایت ، استفاده از شبکه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و .. می توانند تاثیر بسزایی در بیشتر دیده شدن وب سایت شما داشته باشند.

طراحی سایت شامل چه مواردی می شود؟

طراحی و توسعه وب سایت

طراحی سایت دارای اجزای بی شماری است که برای ایجاد تجربه تمام شده یک وب سایت با هم کار می کنند ، از جمله طراحی گرافیک ، طراحی تجربه کاربر ، طراحی رابط ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و ایجاد محتوا. این عناصر نحوه ظاهر ، احساس و عملکرد یک وب سایت را در دستگاه های مختلف تعیین می کنند

یک طراحی سایت موثر باید وظیفه مورد نظر خود را با انتقال پیام خاص خود و در عین حال درگیر کردن بازدید کننده ، انجام دهد. عوامل مختلفی مانند سازگاری ، رنگ ، تایپوگرافی ، تصاویر ، سادگی و عملکرد همه در طراحی خوب وب سایت نقش دارند
یک وب سایت خوب به راحتی قابل خزیدن است و به موتورهای جستجو نشان می دهد که چه چیزی را می توانند و نمی توانند فهرست بندی کنند. سایت های خوب تعداد زیادی خطا ندارند. یک وب سایت خوب از هرجای دنیا خیلی سریع بارگیری می شود. اطمینان حاصل کنید که همه تلاش خود را می کنید تا صفحه ها در سریع ترین زمان ممکن بارگیری شوند.

به طور خلاصه ، یک وب سایت خوب باید از نظر شکل و عملکرد عالی باشد.  باید یک هدف مشخص داشته باشد.  سایت باید از نظر بصری خوب و آسان باشد.  باید به خوبی برای طیف گسترده ای از بازدید کنندگان انجام شود و از لحاظ فنی با ثبات و امن باشد.

پرکاربردترین المان های طراحی سایت

طراحی سایت با کیفیت برای موفقیت هر وب سایت تجاری ضروری است. بازدیدکنندگان شما می توانند اعتماد، قدرت، امنیت و موارد دیگر را فقط از ظاهر و احساس وب سایت شما احساس کنند.
امروزه بازدیدکنندگان وقت خود را روی وب سایت های بی کیفیت تلف نمی کنند. اطلاعات زیادی در خارج وجود دارد و وب سایت های زیادی وجود دارد. بنابراین اگر وب سایت شما عملکرد خوبی ندارد، بازدیدکنندگان شما تنها چند کلیک با رقبای شما فاصله دارند.

طراحان وب وظیفه قابل توجهی دارند که طرح های زیبا را با عملکرد و قدرت ترکیب کنند و در عین حال به بازدیدکنندگان سایت کمک کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. پس چگونه می توان این کار را انجام داد؟ و چه چیزی یک وب سایت ضعیف را از یک وب سایت برنده جدا می کند؟
در ادامه مهم ترین قسمت های طراحی سایت آمده است. این جنبه‌ها اغلب مواردی هستند که بیش از همه دچار مشکل می‌شوند!

۱) سادگی

طراحی شما باید ساده، تمیز و در دسترس باشد. فضای سفید یا فضای بین عناصر طراحی، به سایت شما فضایی برای تنفس می دهد و یافتن خواندن را برای خوانندگان آسان تر می کند.
به طور کلی، عناصر مشابه باید در فاصله یکسان باشند. با عناصری مانند ناوبری شروع کنید و به توسعه محتوای خود در صفحه ادامه دهید. استفاده از طرح‌بندی‌های شبکه‌ای، طرح‌های شما را مرتب نگه می‌دارد و تعادل و ثبات را در سراسر صفحات حفظ می‌کند.

تقسیم متناسب وزن تصویر

کنتراست (contrast)

تاکید بر روی یک صفحه وب

وحدت و یکپارچگی صفحات

۲) رنگبندی سایت

طرح رنگ در وب سایت شما به طور مستقیم بر آنچه بازدیدکنندگان در مورد وب سایت شما فکر می کنند تأثیر می گذارد. هنگام انتخاب یک طرح رنگی، باید صنعت و برند خود را در نظر بگیرید و رنگ هایی را که به بهترین وجه نشان دهنده کسب و کار شما هستند را تعیین کنید.
به عنوان مثال، در حالی که یک شرکت سلامتی ممکن است بخواهد از سایه های آبی یا سبز برای نشان دادن سلامت و تندرستی استفاده کند، یک گلفروش محلی ممکن است سیاه و سبز و سفید را برای تضاد رنگ های زنده محصولات خود انتخاب کند.
هنگامی که رنگ غالب خود را انتخاب کردید، باید در نظر بگیرید که طرح رنگ شما چگونه خواهد بود. شما می توانید یک طرح رنگ مشابه، با چندین رنگ نزدیک به هم یا رنگ های مکمل، مانند زمانی که می خواهید توجه را به یک دکمه یا محتوای خاص جلب کنید، انتخاب کنید.

۳) فنت جذاب و کاربرپسند

۴) چیدمان درست محتوا در صفحات

اهمیت محتوای یک صفحه را نمی توان انکار کرد. این یکی از عواملی است که باعث می شود افراد از طریق موتورهای جستجو به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای وب سایت های موفق بسیار مهم است. اما جایی که محتوای خود را در صفحه فرود خود قرار می دهید برای تبدیل کاربران به همان اندازه مهم است.
هنگام تصمیم گیری در مورد سلسله مراتب محتوا، می خواهید مرتبط ترین اطلاعات را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند آن را پیدا کنند. شما باید بلافاصله با مشتری تماس بگیرید و راه حلی برای مشکل ارائه دهید. در مرحله بعد باید توضیحی در مورد خدماتی که ارائه می دهید و هر ویژگی منحصر به فردی که شما را متمایز می کند، باشد. هر محتوایی در مورد اینکه چرا کسب و کار شما بهتر از رقبای شماست، یا اینکه چگونه می توانید چیزی متفاوت به آنها ارائه دهید، باید در ادامه اضافه شود. در نهایت، قبل از پایان با یک خلاصه، باید به هر سؤال اضافی که ممکن است در مورد سرویس داشته باشند پاسخ دهید.

۵) سادگی در حرکت و ناوبری

۶) طراحی سازگار با موبایل

در دنیایی که به طور فزاینده استفاده از دستگاه های موبایلی افزایش می یابد، سایتی که سازگار با موبایل نیست، از رده خارج است! ترافیک موبایل از ترافیک دسکتاپ سبقت گرفته است و هیچ نشانه ای از کندی در آن دیده نمی شود. طراحی وب شما باید در پلتفرم های مختلف به یک اندازه خوب عمل کند.

بیشتر بخوانید: کیورد استافینگ چیست و چگونه سایت را نابود می کند؟

۷) تجربه کاربری یا User experience

در حالی که یک تجربه کاربری عالی همیشه مدنظربازدیدکنندگان شما نیست، تجربه کاربری بد در یک سایت بلافاصله قابل تشخیص است. وب سایت شما باید به زیبایی طراحی شده و به راحتی قابل استفاده باشد. طراحی تجربه کاربری (UX) کمتر به طراحی بصری و بیشتر به نحوه استفاده از سایت مربوط می شود. طراحی UX در مورد بهینه سازی تعامل بین کاربران و وب سایت شما است، چه از طریق انیمیشن، ناوبری، محتوای قابل فهم یا پاسخگویی باشد.

۸) دعوت به اقدام (Calls-to-Action)

وادار کردن مشتری به اقدام در سایت شما رسالت اصلی اکثر وب سایت ها است، خواه این اقدام خرید یک محصول باشد، کسب اطلاعات یا ارائه اطلاعات تماس. برای اطمینان از این امر، دکه های فراخوان‌های باید در سراسر صفحه قرار داده شوند و واضح باشند.
طراحی صفحه فرود باید کاربران را به این اقدام هدایت کند. استفاده از تکنیک‌هایی مانند رنگ‌های متضاد، فاصله‌گذاری و محتوا، کاربران شما را به سمت عمل درست هدایت می‌کند. خود فراخوان‌ها باید بسیار جذاب باشند و دقیقاً آنچه را که می‌خواهید انجام دهند، بگویند؛ چه «اکنون بخرید»، «با ما تماس بگیرید» یا «ثبت‌نام رایگان».

۹) عکس ها و تصویر جذاب

مشتریان علاقه مند به دیدن تصاویر جذاب هستند. سعی کنید از تصاویر یا تصاویر باکیفیت استفاده کنید، تصاویری که استفاده می کنید باید به کاربران حسی نسبت به محصول و سبک شما بدهد.
همچنین می‌توان از تصاویر برای جلب توجه به ناحیه خاصی از صفحه استفاده کرد و به بازدیدکنندگان کمک کرد بدون اینکه متوجه شوند روی آنچه می‌خواهید تمرکز کنند. یک بنر از نظر بصری چشمگیر توجه فوری را به خود جلب می کند، در حالی که تصاویر سفارشی در صفحه می توانند یافتن اطلاعات مورد نظر کاربران را آسان تر کنند.

۱۰) بهینه سازی سایت و تقویت سئو

سئو را باید از ابتدای طراحی سایت در نظر گرفت، زیرا بسیاری از اهداف پشت سر هم کار می کنند. موتورهای جستجو بسیاری از جنبه های تجربه کاربر را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی در نظر می گیرند. عناصری مانند سرعت وب‌ سایت، ناوبری سایت، سازگاری با موبایل و متن قابل اسکن آسان، همگی به نحوه تعامل کاربران با سایت شما کمک می‌کنند.
اگر سایت شما تجربه رضایت‌بخشی را ارائه نمی‌کند، این معمولاً منجر به نرخ پرش بالا و زمان ماندگاری پایین می‌شود که نشانه‌ای از تجربه بد کاربر برای Google است و به نوبه خود منجر به از دست دادن رتبه‌بندی می‌شود. برای عملکرد هر وب سایت بسیار مهم است که در نظر بگیرید که چگونه عناصر طراحی بر SEO تأثیر می گذارد، زیرا این دو تأثیر زیادی بر یکدیگر دارند.

طراحی و توسعه وب سایت چیست؟

طراحی و توسعه وب یک اصطلاح چتری است که روند ایجاد یک وب سایت را توصیف می کند . همانطور که از نامش پیداست ، شامل دو مجموعه مهارت عمده است: طراحی وب و توسعه وب.

 طراحی وب ظاهر و احساس وب سایت را تعیین می کند ، در حالی که توسعه وب نحوه عملکرد آن را تعیین می کند

در این زمینه کارینووب با هفت سال فعالیت مستمر و اجرای پروژه های گوناگون در زمینه طراحی سایت و  تجارت الکترونیک و ارتباط با مشتریان خود در تلاش بوده تا رضایت حداکثری کارفرمایان گرامی را بدست آورد .

طراحی و پیاده سازی وب سایت های شرکتی ، فروشگاهی، سامانه های تحت وب،اپلیکشین (اندروید و آی او اس) ، سئو و بهینه سازی وب سایت و تولید محتوا از جمله فعالیت های این شرکت می باشد

اگر می خواهید نحوه ساخت یک وب سایت را بدانید، به نکات زیر توجه کنید:

  • هدف و استراتژی سایت خود را مشخص کنید.
  • درباره آخرینروند طراحی وب تحقیق کنید .
  • سیستم عامل خود را انتخاب کنید.
  • الگو / تم را انتخاب کنید.
  • در مورد مارک تجاری خود تصمیم بگیرید.
  • محتوای خود را اضافه کرده و بهینه کنید.
  • وب سایت خود را منتشر کنید .
  • تجزیه و تحلیل و بهبود

به ساختار فکر کنید و محتوا را برای وب سایت خود جمع کنید

به ساختار فکر کنید و محتوا را برای وب سایت خود جمع کنید

طراح یا توسعه دهنده وب شما قرار نیست صفحه مربوط به وب سایت شما را بنویسد یا از محصولات شما برای فروشگاه شما عکس بگیرد. شما مجبورید کلیه محتوا و همچنین ساختار کلی سایت را ارائه دهید.

برای ساختاری که می خواهید در مورد صفحاتی که نیاز دارید فکر کنید ، از جمله موارد متداول:

  • صفحه نخست
  • درباره صفحه و / یا صفحه تماس
  • وبلاگ
  • فهرست محصولات
  • صفحات محصول جداگانه
  • شرایط و ضوابط
  • گالری
  • صفحات فرود / صفحات بازاریابی برای تبلیغات

هر یک از این نوع صفحات نیاز به طراحی دارند و هر یک از آنها باید محتوایی در آن داشته باشند.

مشخص کنید که به چه عملکردی نیاز دارید

مشخص کنید که به چه عملکردی نیاز دارید

وقتی شخصی از وب سایت شما بازدید می کند ، می خواهید چه اتفاقی بیفتد؟ آیا آنها فقط اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات شما مانند شماره تلفن یا ساعات کار دریافت می کنند؟ آیا آنها نیاز به خرید کالا دارند؟ آیا هدف اصلی آنها مطالعه مقالات وبلاگ یا یادگیری مهارت است؟ آیا آنها در حال پر کردن فرم برای پیشنهاد هستند؟ آیا آنها باید قادر به ایجاد پروفایل کاربر و بارگذاری اطلاعات خود باشند؟

نیازهای عملکردی شما تعیین می کند که چگونه می توانید سایت خود را توسعه دهید و با چه کسی باید کار کنید. آنها همچنین تأثیر بسزایی در بودجه شما خواهند داشت .

سئو سایت در اصفهان قدم بعدی طراحی سایت است.

 CMS چیست ؟

cms چیست؟

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین cms های جهان

 CMS (سیستم مدیریت محتوا) یک پایگاه داده و برنامه وب است. اساساً ، به کاربران امکان می دهد (مانند شما و همکاران / کارمندانتان) مطالبی را بارگذاری کنند تا در قسمت های مختلف سایت شما قرار بگیرند. اگر می خواهید به طور مرتب متن را ویرایش کنید یا عکس را در وب سایت خود تغییر دهید و نمی دانید چگونه کدگذاری کنید ، به  CMS نیاز دارید.

گزینه های CMS زیادی وجود دارد. گزینه های زیادی برای موارد استفاده معمول وجود دارد (به عنوان مثال WordPress برای وبلاگ نویسی)

برای آشنایی بیشتر با انواع cms ها مقاله معرفی برترین cms های جهان را در این سایت مطالعه نمایید.

کارینووب با تیم مجرب و متخصص خود در زمینه طراحی سایت با وردپرس می تواند گزینه بسیار خوبی برای انجام سفارشات شما در بهبود کسب و کار آنلاین شما باشد ، نمونه کارهای متفاوت و متمایز ما حاکی این مطلب می باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

آموزشمقالات طراحی سایت

آشنایی با طراحی سایتآموزشطراحی سایتطراحی سایت چیست

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *