از زمان ظهور سئو ، همه مشاغل آنلاین یکی از اهداف اصلی خود یعنی بازاریابی دیجیتال را بهبود موقعیت ارگانیک در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) می دانند.تا همین اواخر، هدف نهایی این بود که در موقعیت ارگانیک ۱ ظاهر شوند، اما در سال های اخیر گوگل هدف جدیدی را پیشنهاد کرده است که بالاتر از نتیجه ۱ ظاهر می شود.

در این مقاله در مورد موقعیت ۰ گوگل صحبت خواهیم کرد . چیست و چگونه می توان به آن رسید.

چه کسی جایگاه صفر را در گوگل اشغال می کند

به طور عمده، سه نوع از نتایج جستجو وجود دارد که موقعیت صفر را اشغال می کنند:

  • قطعات برجسته
  • نمودارهای دانش
  • جعبه های پاسخ

موقعیت صفر گوگل یا (P0) چیست؟

نتیجه جستجوی موقعیت صفر گوگل مورد علاقه سئوکاران در همه جای دنیاست. اگر تا به حال از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو استفاده کرده اید، اهمیت کسب رتبه P0 را درک کرده اید. اما موقعیت صفر در گوگل چیست و چرا برای استراتژی سئوی سایت شما اهمیت دارد؟

در این مقاله، نکات طلایی SERP را بررسی خواهیم کرد تا بفهمیم موقعیت صفر چه معنایی برای کسب و کار شما دارد.

موقعیت صفر (P0) به اولین نتیجه جستجوی گوگل که در بالای لیست های سئو ارگانیک ظاهر می شود اشاره دارد.

همچنین به عنوان یک قطعه برجسته شناخته می شود، هدف P0 پاسخگویی مستقیم به سؤالات جستجوگران بدون نیاز به کلیک بر روی پیوند نتیجه جستجو است. موقعیت صفر گوگل توسط نتایج جستجویی که پس از تبلیغات و قبلاً به پیوندهای آبی کلاسیک ظاهر می شوند، اشغال شده است، که اولین نتایج ارگانیک گوگل خواهد بود.

هدف گوگل از این نتایج این است که بدون نیاز به کلیک بر روی هر یک از نتایج یا دسترسی به وب سایت دیگری ، مستقیماً در SERP به درخواست کاربر پاسخ دهد .موقعیت صفر نام های مختلفی دارد، از جمله:

  • P0
  • رتبه صفر
  • قطعه ویژه

در این مقاله، ما از این عبارات به جای یکدیگر برای اشاره به نقطه مطلوب جستجو استفاده خواهیم کرد.

نمونه قطعه ویژه

برای پاسخ بهتر برای فهمیدن، “موقعیت صفر چیست“، اجازه دهید به نتیجه P0 نگاه کنیم. اگر «میکروسکوپ دیجیتال چیست؟» را جستجو کنم، نتیجه Position Zero که بلافاصله بعد از تبلیغات پولی قرار دارد، به این صورت است:

سابقه موقعیت صفر

 

در طول چند سال گذشته، چشم انداز جستجوی گوگل به تکامل خود ادامه داده است تا به جستجوگران پاسخ های سریع و ارزشمندی برای جست و جوی خود ارائه دهد. در تلاش برای پاسخگویی مستقیم به سوالات جستجو، گوگل نمودار دانش را راه‌اندازی کرد که در اصل کاملاً بر اساس اطلاعات شخصی‌شده توسط انسان از پایگاه‌های داده مانند Freebase و Wikidata بود. با جستجوی سوال، “مدیر عامل اپل کیست”، این پنل دانش یا کادر پاسخ فوری را بر اساس اطلاعات نمودار دانش Google به دست می‌دهد.

 

با برداشتن یک قدم جلوتر، گوگل اکنون از تریلیون ها صفحه در فهرست خود برای ایجاد پاسخ در زمان واقعی استفاده می کند. گوگل با ارزیابی ارتباط با عبارت جستجو، موقعیت صفر را راه‌اندازی کرد که اطلاعات را مستقیماً از کپی وب‌سایت می‌گیرد. به عنوان مثال، جستجوی «چگونه چک بنویسیم»، نتیجه P0 را به همراه فهرستی از مراحل و پیوند به سایت آنها به دست می‌دهد تا جستجوگران بیشتر بدانند.

اما گوگل چگونه تعیین می کند که اطلاعات را برای نتایج موقعیت صفر قرار دهد و یا از کجا این اطلاعات را جمع آوری کند؟ و چگونه می توانید امتیاز کسب کنید؟ برای یافتن پاسخ این مقاله را ادامه دهید.

محتوای P0 از کجا می آید؟

هنگامی که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند، الگوریتم های Google صفحاتی را شناسایی می کنند که به سؤالات جستجوگران پاسخ می دهند و نتایج برتر را به صورت قطعه های برجسته یا نتایج موقعیت صفر نمایش می دهد. نتایج P0 علاوه بر پاسخ مستقیم به پرس و جوی جستجو، شامل URL و عنوان صفحه سایت حاوی اطلاعات است.

چرا موقعیت صفر (P0) مهم است؟

اگر در حال حاضر یک استراتژی سئو دارید، اهمیت رتبه بندی در بالای نتایج جستجو را درک می کنید.

وقتی با جستجوگرانی در بالای نتایج برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود ملاقات می کنید، نرخ کلیک بیشتر، آمار بازدید بالا، نرخ تبدیل، اعتبار سایت و در نهایت درآمد بیشتری برای کسب و کار خود کسب می کنید. اکنون، Position Zero  به شما امکان می دهد از رتبه های برتر و بالاتر از موقعیت اول استفاده کنید تا ترافیک مرتبط را به وب سایت خود هدایت کنید.

بیایید چند دلیل را بررسی کنیم که چرا سئو برای استراتژی سئو و اهداف تجاری شما اهمیت دارد.

 

موقعیت صفر به شما کمک می کند قلمرو SERP بیشتری را اشغال کنید

اول، کسب یک نقطه P0 به کسب و کار شما اجازه می دهد تا قلمرو خود را در SERP ها تصرف کنید .

با اطلاعات بیشتر نسبت به نتایج جستجوی سنتی، نتایج P0 فضای بیشتری را در صفحات نتایج اشغال می‌کند و رقبا را به سمت پایین‌تر از صفحه سوق می‌دهد. نتایج P0 به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد در SERP‌ها در معرض دید ارزشمندی قرار گیرد و به جستجوگران کمک می‌کند تا درباره کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

موقعیت صفر نرخ کلیک شما (CTR) را افزایش می دهد

این یک واقعیت شناخته شده است که اولین نتیجه SERP اکثر کلیک ها را دریافت می کند و نتایج جذاب  Position Zero به شما این امکان را می دهد که از موقعیت اول جهش کنید و حتی بیشتر کلیک دریافت کنید و ترافیک سایت کسب کنید. این کلیک‌ها اولین گام برای کسب سرنخ، تبدیل و درآمد بیشتر هستند  و برای کسب ‌وکارها در هر صنعتی بسیار ارزشمند هستند.

نتایج Position Zero برای جستجوی صوتی ضروری هستند

در سال های اخیر جستجوهای صوتی بیش از نیمی از جستجوهای آنلاین را تشکیل داده اند. از آنجایی که موتورهای جستجو از اطلاعات Position Zero برای نتایج جستجوی صوتی استفاده می کنند، بهینه سازی محتوای خود برای P0 ضروری است. در غیر این صورت، ترافیک ارزشمند جستجوی صوتی، سرنخ ها و درآمد را از دست خواهید داد.

نتایج موقعیت صفر رایج تر می شوند

بر اساس ژورنال موتورهای جستجو، بیش از ۱۲  درصد از نتایج جستجو حاوی نتایج P0 هستند. نتایج Position Zero همچنان قلمرو و ترافیک SERP را به سرقت می‌برد  و اگر P0 را بهینه نکنید، رقبا احتمالاً در نتایج جستجو از شما پیشی خواهند گرفت. از آنجایی که نتایج موقعیت صفر همچنان رواج پیدا می کند، بهینه سازی سایت خود برای رتبه بندی P0 بیش از هر زمان دیگری مهم است.

نحوه رتبه بندی در موقعیت صفر: ۷ نوع محتوای رتبه بندی P0

محتوای Position Zero چندین فرمت دارد  و اگر می‌خواهید به رتبه‌بندی P0 برسید، باید این قالب‌ها را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید.

فرمت های موقعیت صفر

قطعه‌های ویژه معمولاً شامل قالب‌های زیر هستند:

  • پاراگراف ها
  • لیست های شماره گذاری شده و گلوله ای
  • جداول
  • فیلم
  • تصاویر
  • نمودار

علاوه بر اتخاذ فرمت‌های محتوای بالا، انواع خاصی از محتوا برای دستیابی به موقعیت صفر به خوبی کار می‌کنند.

  • پاسخ به سوالات (چه کسی، چه، چه زمانی، کجا، چرا)

اگر محتوای شما به طور خلاصه و دقیق به این سؤالات پاسخ دهد، احتمال اینکه در موقعیت صفر ظاهر شوید بیشتر خواهید بود. مانند این نتیجه برای “چرا آسمان آبی است؟”

 

  • نحوه کار

جستجوهای نحوه انجام کار نیز برای نتایج P0 مهم هستند. برای مثال، جستجوی «چگونه کراوات ببندیم» اطلاعات P0 زیر را به دست می‌دهد.

بسیاری از جستجوهای “چگونه” نتایج P0 را با دستورالعمل های گام به گام برای هدایت جستجوگران در طول فرآیند به دست می دهند.

در مثال بالا، فهرست شماره‌دار را با یک گرافیک مفید تکمیل کرد که نشان می‌دهد کراوات‌پوش‌های ناراضی دقیقاً چگونه گره کامل را ببندند.

  1. تعاریف

تعاریف همچنین برای تصاحب موقعیت صفر به خوبی کار می کنند. جستجوگرانی که به دنبال تعاریف هستند، پاسخ‌های سریع می‌خواهند و نقاط P0 اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

  1. ۴٫ مقایسه ها

اغلب، جستجوگران هنگام تصمیم گیری در مورد مارک ها یا محصولات برای خرید، می خواهند یک مقایسه سریع داشته باشند. این نتیجه P0 برای برند “نایک” در مقابل ” آدیداس” یک نمای کلی از مارک های رقیب را با پیوندی برای جستجوگران برای کسب اطلاعات بیشتر ارائه می دهد.

 

قالب‌بندی این نوع محتوا با فهرست‌ها، نقاط گلوله یا جداول نیز بسیار آسان است، همگی برای گرفتن نقطه P0  عالی هستند.

  1. اطلاعات قیمت/هزینه

جستجوهای مربوط به قیمت یا هزینه نیز نتایج P0 را به همراه می‌آورد که به جستجوگران تفکیک مفیدی در مورد میزان مبلغی که باید انتظار داشته باشند ارائه می‌دهد. آیا می خواهید بدانید که هزینه تعطیلات در آلاسکا چقدر است؟ در اینجا یک تخمین سریع در قالب نتیجه موقعیت صفر ارائه شده است.

 

  1. فهرست های برتر/بهترین

فهرست‌های برترین یا بهترین محصولات به جستجوگران در فرآیند خرید کمک می‌کند  و حدس زدید، آنها نتایج عالی P0 را ایجاد می‌کنند. آیا نیاز به رضایت دندان شیرین خود دارید؟ این لیست از “بهترین مارک های شکلات” را ببینید.

۷- سوالات متداول

نباید با صفحات سؤالات متداول (سؤالات متداول) که معمولاً حاوی پاسخ به طیف گسترده ای از سؤالات هستند، اشتباه شود، محتوای سؤالات متداول PO به سؤالات رایج در مورد یک موضوع خاص پاسخ می دهد. و از صفحاتی می آید که پاسخ های عمیقی در مورد موضوعاتی مانند «گزینه های بدون لبنیات بن و جری» ارائه می دهند.

 

با کارینووب نقاط ارزشمند P0 را ثبت کنید!

در کارینووب، خدمات ویژه ایجاد و بهینه‌سازی سئو ، استراتژی‌های سئوی فروشگاهی ، و برنامه‌های بازاریابی محتوا برای افزایش عملکرد شما در نتایج جستجو طراحی شده‌اند، بنابراین می‌توانید برای کلمات کلیدی برتر امتیاز P0 کسب کنید.

 

 

 

امتیاز شما به این صفحه

آموزشگوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *