سئو-مارکتینگ-چیست-؟

 

سئو مارکتینگ واژه ای است که این روزها برای کسانی که با دنیای وب آشنایی دارند بسیار زیاد به چشم میخورد. همانطور که از اسمش مشخص است در مورد بازاریابی و فروش سئو است، اما سوال اینجاست، سئو یک محصول نیست که بتوان آن را فروخت پس بازاریابی سئو دقیقا به چه معناست؟  در این مقاله به بررسی دقیق اهمیت و چرایی سئو مارکتینگ میپردازیم.

اما قبل از اینکه به بررسی بحث بازاریابی سئو بپردازیم بهتر است در مورد موضوع سئو صحبت کنیم تا بتوانیم جزئیات آن را بهتر درک کنیم.

سئو چیست؟

واژه ی سئو برگرفته از کلمه Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. زمانی که صحبت از سئو کردن یک وب سایت می شود، اکثرا ذهن ها به این سمت می رود که باید کار خارق العاده ای کرد تا صفحه ای از سایت ما، برای گوگل جذاب به نظر برسد.

اما در واقع، سئو به معنای افزایش بازدید طبیعی موتور های جستجو، با استفاده از راه های خلاقانه از وب سایت است. زمانی که تولید محتوای مفید انجام می دهیم نظر کاربران جلب می شود و مدت زمان بیشتری روی صفحات ما تأمل می کنند.

یا زمانی که با تمرکز بر کلمات کلیدی هر یک از صفحاتمان را برای ربات های جستجو قابل فهم می کنیم، آن ها به صفحات ما امتیاز بیشتری میدهند.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی بیشتر با سئو ، مقاله سئو چیست را مطالعه فرمایید.

جایگاه گرفتن در صفحه اول گوگل، موقعیتی‌ست که تمام کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند دوست دارند به آن دست پیدا کنند، برای رسیدن به این مقام اگر از روش های غیر معمولِ قدیمی مثل سئو کلاه سیاه استفاده شود، گوگل به سرعت متوجه می شود و امتیاز منفی به سایت می دهد.

پس بهتر است برای یک سئو مارکتینگ عالی این کار را به کسی بسپارید که تجربه و رزومه خوبی در این زمینه داشته باشد. مشاهده نمونه کارهای سئو کارینو وب میتوانید چراغ های این راه را برای شما روشن کند.

تا اینجا به طور خلاصه توضیحاتی در مورد سئو  سایت گفته شد تا بتوانیم دقیق تر به بررسی سئو مارکتینگ بپردازیم.

 

اگر به دنیال یک تیم متخصص در زمینه سئو هستید تیم کارینووب با مجموعه حرفه ای پاسخگوی نیاز های شما خواهد بود ، جهت اطلاعات بیشتر به صفحه سئو سایت در اصفهان مراجعه کنید و یا با ما تماس حاصل فرمائید.

کارینووب

بازاریابی سئو همان بازاریابی معمولی است؟

متأسفانه در کشور ما بازاریابی چهره بدی پیدا کرده است. شغل بازاریابی جلسه های خسته کننده یا تماس های تلفنی طولانی مدت، برای فروش یک محصول را در ذهن مخاطب تداعی می کند.

اما اصلی ترین وظیفه برای هر کسب و کاری فروش است. تصور کنید یک موسسه یا فروشگاه با محصولات کارآمد نتواند بفروشد! این یک فاجعه بزرگ است چرا که در ابتدایی ترین سال های شروع کسب و کارش شکست خواهد خورد.

اما کسی که بازاریاب یا مسئول فروش مجموعه ای است اگر کارش را به درستی انجام دهد میتواند تحولات بزرگی در آن مجموعه رقم بزند. فراموش نکنیم که این تکنیک های بازاریابی است که این افراد را از هم متمایز میکند.

پس به طور کلی دریافتیم که هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی مناسب و به جا دارد. سئو نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما سئو یک محصول نیست که شما بتوانید آن را بفروشید بلکه یک خدمات است پس باید مخاطبان خود را از طریق گوگل جذب کنید.

سئو-مارکتینگ

مشتری هدف سئو مارکتینگ چه کسانی هستند؟

اجازه بدهید باز هم از مثال های زمینه بازاریابی کمک بگیریم. اگر کمی با این حرفه آشنایی داشته باشید میدانید که بازاریابان، مشتری های هدف خود را از بازارهای سرد و گرم انتخاب میکنند.

در بحث سئو مارکتینگ نیز بازار هدف مستقیم و غیر مستقیم داریم. کاربرانی که از وب سایت بازدید میکنند در واقع مشتری های اصلی ما هستند.

کسانی که کلمات کلیدی را سرچ میکنند و از طریق صفحات اول و دوم گوگل وارد سایت شما می شوند، بازار هدف مستقیم شما هستند.

و کسانی که بنرهای تبلیغاتی شما را در سایت های دیگر مشاهده میکنند و صرفاً به لحاظ جذاب بودن روی آن کلیک میکنند و وارد سایت شما میشوند بازار هدف غیر مستقیم هستند.

مسئله ای که بین بازاریابی سئو و بازاریابی عادی مشترک است این است که؛ در جلسه های بازاریابی برای هر شخص به طور کامل زمان گذاشته می شود و با حوصله به شرح جذابیت محصول یا برند پرداخته می شود.

زمانی که یک کاربر روی سایت شما کلیک میکند، درست مثل این است که شما او را به یک جلسه دعوت کرده اید. اما با این تفاوت که اینجا زمان کمتری دارید که خودتان و محصولتان را معرفی کنید. اگر نتوانید درپنج ثانیه ابتدایی مخاطب را جذب سایتتان کنید او را برای همیشه از دست داده‌اید.

 باید محتوای صفحه برای مخاطب جذاب باشد و برای خواندن مقاله زمان بگذارد همچنین نباید متوجه شود شما به طور مستقیم به او پیشنهاد خرید میدهید.

برای این کار سئوکاران باید درست مانند یک روانشناس مشتری خود را راهنمایی کنند تا در نهایت کاربر خودش برای خرید محصول دست به کار شود.

تکنیک های سئو مارکتینگ چیست؟

شاید با خواندن دو خط بالا تعجب کرده باشید که چرا یک سئوکار باید تکنیک های روانشناسی بلد باشد؛ به این علت که زمانی که یک بازاریاب به صورت رو در رو شروع به معرفی یک محصول می کند حالات رفتاری، چهره، زبان بدن شخصی که مقابل او نشسته را میتواند بررسی کند و می تواند به سوالات او پاسخ دهد.

اما در سئو مارکتینگ ما با مخاطبانی سر و کار داریم که آن ها را نمی بینیم، نمیتوانیم سوالاتی که در ذهن آنها پدید آمده را پیدا کنیم. بنابراین باید از ابزارهایی برای تحلیل رفتار کاربرانمان استفاده کنیم.

اصول سئو مارکتینگ که باعث بهبود رتبه سایت می شود به شرح زیر است:

کلمه کلیدی که کاربر به دنبال آن است چیست؟

پیدا-کردن-کلمات-منایب-برای-سئو-سایت

اولین قدم برای یک سئو مارکتینگ پیدا کردن کلماتی است که کاربران آن را سرچ میکنند و باعث می شود به طور مستقیم وارد سایت شما شوند.

شما باید خیلی زیرکانه متوجه این موضوع شوید که کاربران با سرچ چه کلماتی به دنبال خدمات و یا محصول شما هستند و آن را در سایت خود استفاده کنید. این کار کاربرانی را به سایتتان هدایت می کند که دقیقا به دنبال این محصول هستند پس باید فضای سایت شما به گونه ای باشد که بتوانید آن ها را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید.

تیتر و توضیحات متا را جذاب بنویسید

زمانی که یک کلمه را در گوگل سرچ میکنید اولین چیزی که به چشمتان میخورد چیست؟ توضیحات زیر آن کلمه. به این قسمت توضیحات متا، یا متا دسکریپشن میگویند.

باید در این یک جمله چیزی را بنویسید که کاربر دقیقا به دنبال آن است، باید این جمله به قدری جذاب باشد که کاربر نتواند از آن بگذرد و حتی به صفحات پایین تر نگاهی نیندازد. دقت کنید که استفاده از کلمه کلیدی در این قسمت بسیار اهمیت دارد.

جالب است بدانید وقتی کاربر روی سایت شما کلیک می کند، از همان ابتدا شروع به خواندن مقاله نمی کند، ابتدا یک نگاه سَر سَری روی کل متن می‌اندازد، عکس ها را چک میکند، تیتر ها را نگاه می اندازد و روی هر تیتری که برای او جذاب تر باشد و به خواسته هایش نزدیک تر باشد مکث میکند و از همان جا شروع به خواندن می کند!

از جذاب بودن محتوا غافل نشوید

یکی از ارکان اصلی بازاریابی سئو، محتوای جذاب و باکیفیت می باشد. زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، به دنبال مطلبی است که مشکل او را حل کند. اگر محتوای شما جذاب نباشد و ارزشی به مخاطب اضافه نکند یا حتی منجر به اقدامی از سمت مخاطب نشود، می توان گفت ارزشی ندارد.

فراموش نکنید زمانی که از محتوا صحبت می کنیم منظورمان صرفاً متن نیست. تصاویر، ویدیوها، پادکست ها و در کل هر چیزی که باعث شود کاربر لحظه ای برای آن زمان بگذارد محتوا نام دارد.

موسسه خود را در گوگل مپ ثبت کنید

تا به حال دقت کرده اید زمانی که یک وسیله را سرچ میکنید، لوکیشن فروشگاه هایی که مرتبط با آن موضوع هستند در صدر اول صفحه گوگل نمایش داده می شوند؟

این ویژگی تأثیر فوق العاده زیادی روی دیده شدن آن کسب و کار دارد. با یک حرکت ساده زمانی که شرکت یا فروشگاه خود را در گوگل مپ ثبت می کنید باعث می شوید جزو نتایج برتر نمایش داده شوید.

در این جستجو آدرس، شماره تلفن، نظرات کاربران نیز نمایش داده می شود و هرچقدر نتایج ثبت شده مثبت باشد به اعتمادسازی کاربر کمک می کند.

رقبا را با ذره بین دنبال کنید

زمانی که تازه وارد یک حوزه می شوید همیشه کسانی بوده اند که قبل از شما روی آن موضوعات کار کرده باشند. یکی از ترفندهای موفقیت این است که در مقابل موفقیت دیگران جبهه نگیرید، بلکه آن ها را خیلی دقیق آنالیز کنید.

تجربیات رقبای شما می تواند مسیر پیشرفت را برای شما هموار کند. شما می توانید در تمامی تکنیک ها از تجربیات رقیبان استفاده کنید، به فرض مثال کلمات کلیدی ای که استفاده کرده اند، جاهایی را که برای تبلیغات انتخاب کرده اند و همچنین کیفیت و کمیت محتوا نیز خوب است مورد بررسی قرار گیرد.

مزایای سئو مارکتینگ چیست؟

تا اینجا متوجه شدیم که سئو بدون مارکتینگ پوچ و بیهوده است. فهمیدیم که می توان با یک سری اصول ساده مارکتینگ را قوی تر کرد. اما این قوی شدن مزایای زیادی دارد.

  • اولین و مهم ترین مزیت سئو مارکتینگ این است که با حضور در صفحه اول گوگل و نتایج برتر میتوانید ورودی سایت را افزایش دهید که در نتیجه منجر به فروش بیشتر می شود.
  • یکی دیگر از ترفندهای سئو مارکتینگ این بود که در سایت های دیگر بنرهای تبلیغاتی خود را ایجاد کنید. و از این طریق به بالا بردن ورودی های سایت خود کمک کنید. این کار به برندسازی شما کمک بسیار زیادی میکند.
  • زمانی که محتوای شما جذاب باشد، زمانی که به عنوان یک برند شناخته شوید، اسم شما در ذهن مخاطبان حک خواهد شد و همین موضوع باعث می شود مشتریان قدیمی شما را به خاطر بسپارند و به صورت مستقیم وارد سایت شما شوند.
  • سئو مارکتینگ این لطف را در حق سایت شما می کند که تعامل سایتتان بالا می رود، کاربران شما را به یکدیگر معرفی می کنند و کامنت های مثبت و انتقادی که زیر پست های شما می گذارند باعث جلب اعتماد کاربران جدید می شود.

سخن آخر، سئو مارکتینگ خوب است یا بد

سعی کردیم در این مقاله به طور کامل در مورد این سوال توضیح دهیم. پس اگر کامل خوانده باشید متوجه شده اید که سئو مارکتینگ نه تنها خوب نیست بلکه عالی و الزامی است.

بازاریابی سئو مزایای بی‌شماری دارد که تمامی آنها کمک میکند به دیده شدن وب سایت و در نهایت منجر به فروش بیشتر میشود.

اما موضوع مهم این است که این تکنیک هایی که گفته شد در چه زمان و به چه شکلی استفاده شود. یک سئو کار حرفه ای در این زمان ها می تواند به بهترین شکل از تخصص خود استفاده کند.

مشاوران آنلاین کارینووب میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.

5/5 - (6 امتیاز)

دسته‌بندی نشده

سئو سایتسئو مارکتینگمزایای سئو

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *