طراحی سایت

در حال حاضر به منظور توسعه یک کسپب و کار و موفقیت در زمینه جذب مشتری و توسعه فعالیت های هر شرکت یا شخصی انجام امور تبلیغات ضروری می باشد. از این رو بخش بزرگی از تبلیغات در فضای اینترنت انجام می شود و لازمه تبلیغات در فضای اینترنت داشتن یک وب سایت شناخته شده برای جذب اطمینان کاربران و یا مشتریان است .بررسی های انجام شده نشان می دهد که اغلب اشخاص، شرکت ها و سازمان های ایرانی انتظارات خود را در مورد سفارش طراحی سایت صرفاً محدود به ابعاد اطلاع رسانی آن می کنند حال آنکه در دنیای ۲۳ میلیونی کاربران اینترنتی ایران، عدم توجه به ابعاد تجاری و بازاریابی در یک وب سایت، یک اقدام اشتباه در زمینه کسب و کار است . 

شرکت ها و برندهای معتبر به منظور دیده شدن در فضای اینترنت و افزایش اعتبار خود اقدام به ایجاد یک سایت اختصاصی برای شرکت خود می کنند . به عبارت دیگر برخی شرکت ها برای اینکه نام آنها در اینترنت جستجو شود اقدام به طراحی سایت می کنند . امروزه هر برندی که ثبت می شود با جستجوی نام خود در اینترنت باید حضور خود را نشان دهد و این کار به منظور ایجاد اعتماد برای مشتریان آنهاست که بدون جستجو و مطالعه درباره یک شرکت اقدام به همکاری و خرید از آن را نکنند.
درآخر می توان گفت که همه مراحل تجارت موفق، از جمله تبلیغ، اطلاع رسانی، فروش و خدمات پس از فروش، ضمن صرفه جویی در همه منابع، به وسیله یک وب سایت انجام پذیر است. 

بیشتر بدانید : تکنیک های افزایش ترافیک سایت

از مهمترین و بارزترین خصوصیات طراحی سایت ، امکان تعامل دو سویه با مشتری است. در سایر روشهای اطلاع رسانی و تبلیغات ، مردم نمی توانند به آسانی نظرات خود را به اطلاع شرکت مورد نظر برسانند. در حالی که فروشندگان و شرکت هایی که اقدام به طراحی سایت نموده اند ، با افزودن صفحه تماس و امکان نظرسنجی آنلاین می توانند تعامل خوبی با بازدیدکنندگان در سراسر جهان برقرار نمایند. این مسئله یکی از بارزترین خصوصیات طراحی وب سایت برای صاحبین مشاغل و صنوف می باشد.

کته مهم این است که اگر طراحی سایت شما مناسب نباشد، ممکن است که کاربران و بازدیدکنندگان را در یک چشم به هم زدن به سایت رقیبان شما هدایت کند. در واقع با طراحی بد یک وب سایت، بازدیدکنندگان وادار به ترک وب سایت شما و بازدید از وب سایت دیگری می شوند که احتمالاً رقیب شما هم هست.

اهمیت طراحی سایت

اگر طراحی سایت شما جذاب نباشد و نتواند کاربران و بازدیدکنندگان را به چرخیدن و بازدید کردن بیشتر از سایت شما تشویق کند، دیگر هیچ اهمیتی ندارد که شما چه خدماتی ارائه می کنید، حتی اگر شما خدمات و محصولاتی را عرضه کنید که مشتری می خواهد و به آن نیاز داشته باشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.

بر خلاف ویترین فروشگاه و یا یک فروشنده حضوری، وب سایت می تواند همزمان به هزاران نفر خدمات رسانی کند. این امر شما را قادر می سازد پیغام خود را با هر کسی که مایل باشد آن را بشنوند در زمانی که مطلوب اوست به اشتراک بگذارید. اگر یک پیغامی برای به اشتراک گذاشتن دارید ، وب سایت یکی از کم هزینه ترین راه حل های موثر موجود است.

در صورتی که وب سایت شما به درستی طراحی و اجرا شده باشد، می توانید با اضافه کردن چند ویژگی های ساده به آن، به مشتریان، کارکنان و سهامداران و دست اندکاران در صرفه جویی وقت شان کمک کنید. به عنوان مثال، به جای صرف وقت و پول برای ارسال فکس و ایمیل اسناد به افراد ، اسناد را برای مشاهده در وب سایت بارگیری کنید و در صورت لزوم مردم را به وب سایت برای دسترسی به آنها ارجاع دهید. همچنین، اضافه کردن چیزی مانند بخش سوالات متداول به وب سایت می تواند نقش اساسی در صرفه جوی در زمان ایفا کند و فرصت های آموزشی برای افرادی که در صدد شناختن محصول، خدمات، و انجام اقدامات خیریه می باشد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : ساخت سایت رایگان در گوگل

در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. شاید برای اینکه دید بهتری از آینده و قدرت فضای مجازی داشته باشید بد نباشد که در نمونه های خارجی آن نیز در اینترنت نگاهی بیاندازید. بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما روز کاملا عادی و ضروری است. و روزی فرا خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به فضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد. کارینووب گروه طراحی سایت اصفهان

کارینو وب

امتیاز شما به این صفحه

مقالات طراحی سایت

اهمیت طراحی سایتطراحی سایت

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *