راهنمای ایجاد محتوا برای سئو

اگر نسبتاً با دنیای بازاریابی جستجوگر آشنا هستید ، ممکن است اصطلاح “محتوای SEO” را در جلسات بازاریابی شنیده باشید.

برای درک منظور بازاریابان از محتوای SEO ، تفکیک این عبارت به اجزای تشکیل دهنده آن مفید است:

“SEO”  به بهینه سازی موتور جستجو یا فرآیند بهینه سازی وب سایت گفته می شود تا افراد بتوانند از طریق موتورهای جستجو مانند Google به راحتی آن را پیدا کنند.

بنابراین محتوای SEO ، هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتور جستجو ایجاد شده است .

میدانید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از شروع تولید محتوا، باید درک کلی از محتوا داشته باشید. باید دانست که محتوا برای چه چیزی مفید است یا به چه محتوایی اثرگذار می گویند. شاید با خودت بگویید من که میخواهم محتوا بسازم چه فایده ای دارد! باور کن دوست من وقتی مفاهیم را دقیق بدانی می توانی بهترین محتوا را برای مخاطبان خود تولید کنی.

قدم اول برای آموزش سئو محتوا

مهارت های لازم برای تولید محتوا چیزهایی هستند که باید قبل یا در حین آموزش تولید محتوا یاد بگیرید. برخی از این مهارت ها برای افرادی که می خواهند محتوا تولید کنند ضروری است و برخی از آنها یک مزیت محسوب می شود.

در ادامه به بیان این مهارت های مورد نیاز برای تولید محتوا می پردازیم. مهارت های ذکر شده در زیر به ویژه برای افرادی که قصد تولید محتوا برای وبلاگ ها و وب سایت ها را دارند مفید است.

نگارش را یاد بگیرید!

یک تولیدکننده محتوا باید بتواند متون را به شیوه ای جذاب و درست بنویسد. برای دستیابی به این مهارت باید بدانید هر علامت نگارشی در کدام قسمت از متن استفاده شده است و همچنین دایره لغات خود را افزایش دهید و معنی هر کلمه را به خوبی درک کنید.
مواردی مانند خواندن کتاب ها و مقالات معتبر می تواند به شما در کسب مهارت مذکور کمک زیادی کند. در مطالعه موارد ذکر شده باید به کلمات مختلف، ساختار جمله، مترادف ها، استفاده از ضمایر و … توجه داشته باشید تا بتوانید به مرور زمان آنها را در محتوای خود پیاده سازی کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی 

اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید ، بهتر است قبل از شروع به نوشتن ، تحقیق درباره کلید واژه ها را انجام دهید . به این ترتیب ، می توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که مقدار مشخصی از حجم جستجو از قبل برای آنها وجود دارد – به عبارت دیگر ، موضوعات را بنویسید یا جایگاه کلمات کلیدی را پیدا کنید (که افراد قبلاً در مورد آنها موضوعاتی را جستجو کرده اند).

 

تحقیقات کلمات کلیدی

 

بهینه سازی کلمات کلیدی

 بدانید کجا و چگونه می توان از کلمات کلیدی در محتوای خود برای حداکثر جستجو استفاده کرد 

اگر نیاز به یک چک لیست سئو آماده دارید که بتوانید از آن ایده بگیرید و برای آموزش سئو محتوای خود از آن استفاده کنید به مقاله قبلی ما سر بزنید و فایل موجود را دانلود کنید کنید و از آن استفاده کنید.

سازماندهی سئو محتوا 

 

محتوای سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای سئو خوب است ، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند. (هرچه مدت بیشتری در سایت شما بمانند ، بهتر است).

ارتقا محتوا 

با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوند به محتوای خود (چه از طریق سایت های داخلی و چه از طریق سایت های خارجی) ، قابلیت مشاهده برای محتوای جدید را افزایش دهید.

 

انواع محتوای سئو

محتوای SEO می تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد:

 

صفحات محصول

یک صفحه محصول خوب می تواند هم به عنوان محتوای SEO و هم به عنوان صفحه فرود عمل کند.

(نکته: صفحه فرود نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت / وبلاگ شما، از طریق آن وارد فضای محتوای شما می‌شوند.)

پست های وبلاگ 

 

 یک وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای موثر SEO است . به طور کلی ، پست های وبلاگ بیشتر از صفحات محصول جذاب هستند و لینک ها را جذب می کنند ، بنابراین می توانند راهی عالی برای افزایش بازدید ازسایت شما باشند.

نحوه ایجاد استراتژی محتوای  SEO

 

وقت آن است که یک استراتژی محتوای SEO برای وب سایت خود داشته باشید

در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوای SEO خود آورده شده است :

 

اهداف خود را مشخص کنید

 

سازماندهی محتوا

 

ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا تجارت تعیین کنید. آیا به دنبال فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات از سایت خود درآمد کسب می کنید و بنابراین فقط می خواهید میزان بازدید و افزایش خواننده را افزایش دهید؟ اهداف شما مشخص می کند که شما باید بر چه نوع محتوایی تمرکز کنید.

اگر در درجه اول سعی در فروش محصولات دارید ، تمرکز اصلی شما باید صفحات جذاب و آموزنده محصول باشد که هم برای جستجو و هم برای تبدیل بهینه شده اند. تمرکز ثانویه شما می تواند محتوای مفید وبلاگ باشد که نشانگر زمان و چگونگی استفاده از محصولات شماست ، و در صورت لزوم به آن صفحات لینک دهید (اگر وبلاگ شما کاملاً تبلیغاتی از خود نباشد بهتر است)

اگر سایت شما از یک مدل تبلیغاتی استفاده می کند و هدف جذب خوانندگان جدید از طریق جستجو است ، شما می خواهید با “چسبندگی” بر محتوای غنی (مانند مقالات در فرم طولانی یا منابع ویدئویی آموزنده ، سرگرم کننده یا هر دو) تمرکز کنید. (محتوای “چسبناک” بازدید کنندگان را در سایت شما بیشتر نگه می دارد یا آنها را ترغیب به بازگشت می کند).

مخاطبان خود را در نظر بگیرید

مخاطبان خود را بشناسید – نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما کمک کند تا تصویری بهتر از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود بگیرید. شخصیت های بازاریابی یا کاراکترهایی را نشان دهید که بازدید کنندگان و مشتریان سایت ایده آل شما را نشان دهند. سپس به این فکر کنید که آن اشخاص به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

 

یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید

به محض اینکه مشخص شد چه مخاطب را هدف قرار داده اید و چرا ، می توانید یک تقویم تحریریه تهیه کنید. تقویم تحریریه ، برنامه ای است که زمان انتشار مطالب جدید و نوع آن را تعیین می کند. این به شما کمک می کند تا یک برنامه منظم را رعایت کنید (به ویژه اینکه اگر وبلاگی دارید ، ایجاد محتوای جدید به طور منظم بسیار مهم است) ، همچنین از درگیری برای جاد موضوعی برای محتوای جدید در آخرین لحظه جلوگیری می کند.

اگر قصد بهینه سازی وب سایت  خود را دارید ، کارشناسان کارینووب سئو سایت در اصفهان یک بررسی کامل از وب سایت موجود شما ، همراه با یک برنامه توسعه محتوا برای رشد تجارت و توسعه نام تجاری شما انجام خواهند داد. برای مشاوره رایگان با شماره  ۰۹۱۳۸۱۴۹۰۲۲ و یا karinoweb@ تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

آموزش سئو

آموزشتولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *