ابزار هوش مصنوعی گوگل (Bard) از کجا اطلاعات خود را دریافت میکند؟

هوش مصنوعی bard

هوش مصنوعی bard
ابزار «Bard» به تازگی از سوی گوگل معرفی شده و به نوعی رقیب Chatgpt هم محسوب می‌شود. این ابزار با استفاده از محتواهایی که در سایت‌ها گذاشته شده، آموزش دیده است و اطلاعات خود را از آن‌ها تامین می‌کند. البته منابع دیگری هم هستند که در این خبر شما را در جریان جزئیات آن قرار خواهیم داد.
به صورت کلی «Bard» اطلاعات خود را از منابع زیر دریافت می‌کند:
🔹سایت‌های آموزشی (جزئیات این سایت‌ها محرمانه است.)
🔹فروم‌های عمومی

🔹سایت‌های پرسش و پاسخی

گوگل برد بر پایه مدل زبانی به اسم LaMDA که مخفف (Language Model For Dialouge Application) کار می‌کند. این مدل زبانی در بستری به اسم (Infiniset) توسعه داده شده است.

به صورت کلی این زبان ۱/۵۶ تریلیون کلمه از دیالوگ‌های عمومی و متن‌های موجود در وب را فراگرفته است که ۱۲/۵درصد از آن از محتواهایی که ربات‌های گوگل کرال کردند و ۱۲/۵درصد دیگر آن از ویکی‌پدیا و بقیه آن از محتوای سایر سایت‌های معتبر انگلیسی و غیر انگلیسی به دست آمده است.
امتیاز شما به این صفحه

گوگل

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *