تکنولوژی شارژ کردن موبایل با راه رفتن با نام Kinetic Charging معروف است. این تکنولوژی در واقع از حرکت بدن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌کند. از آنجایی که حرکت بدن به دلیل انجام فعالیت‌های روزانه، مانند راه رفتن یا دویدن، در بسیاری از مواقع تکرار می‌شود، این تکنولوژی می‌تواند برای شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی، مانند تلفن همراه، بسیار مفید باشد. در این تکنولوژی، یک ژنراتور الکتریکی کوچک در داخل دستگاه قرار دارد که با حرکت بدن، گردش می‌کند و انرژی الکتریکی تولید می‌کند. سپس، این انرژی به یک باتری کوچک در دستگاه انتقال داده می‌شود و در آن ذخیره می‌شود. با گذشت زمان و تکرار این فرآیند، باتری در دستگاه شارژ می‌شود. هرچند که این تکنولوژی هنوز به صورت آزمایشی است و نیاز به بهبود و توسعه دارد، اما با توجه به فراوانی فعالیت‌های روزمره که از حرکت بدن همراه هستند، می‌تواند به یک راه حل کارآمد و سبز برای شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی تبدیل شود. در ادامه با کارینووب سئو سایت اصفهان همراه باشید

محققان همواره به دنبال یافتن روشهایی هستند که بتوان شارژ کردن موبایل با راه رفتن و یا هرگونه حرکت فیزیکی انسان رامیسر کنند.ایده ی شارژ کردن موبایل با راه رفتن توسط گروهی از محققان دانشگاه چینی هنگ کنگ توسعه داده شده و این احتمال وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور شاهد عمومی شدن آن باشیم.این گروه از محققان ایده فناوری خود را در مقاله ای در Applied Physics Letters ، توضیح داده اند.در این روش، دستگاه استخراج کننده انرژی به زانوی فرد متصل می شود و بدون ایجاد هیچ گونه زحمتی می تواند در حین راه رفتن  ۱٫۶ میکرووات برق تولید کند. با این حجم از انرژی می توان دستگاه های الکترونیکی کوچکی مانند تجهیزات ردیاب سلامتی و دستگاه های GPS را شارژ کرد.

محققان با استفاده از یک ماده ویژه ماکرو فیبر هوشمند، قادر به تولید دستگاهی شده اند که می تواند از هر نوع لولا و حرکت خم و راست شدن، انرژی تولید کرده و مکانیزمی شبیه به چیزی که در یک موتور استفاده می شود، راه اندازی کند. محققان از این لحاظ به سراغ زانوی انسان رفته اند که این مفصل نسبت به دیگر مفاصل از دامنه حرکتی وسیع تری برخوردار بوده و قادر به تولید انرژی بیشتری خواهد بود.

نمونه اولیه ای که از دستگاه مذکور ساخته شده تنها ۳۰۷ گرم وزن دارد و بر روی افرادی که با سرعت ۲ تا ۶٫۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، مورد آزمایش قرار گرفته است. محققان الگوهای تنفسی افراد تحت آزمایش را با دستگاه و بدون دستگاه اندازه گیری کردند و با مقایسه نتایج دریافتند که انرژی مورد نیاز برای راه رفتن هیچ تغییری نداشته است، به این معنی که دستگاه مذکور در واقع برای تولید انرژی هیچ کار اضافه ای به انسان تحمیل نمی کند.

بیشتر بخوانید : تکنولوژی وکرونا

شارژ کردن موبایل با راه رفتن

در راستای ایده ی شارژ کردن موبایل با راه رفتن، یک استارتاپ دانش بنیان به نام SolePower آغاز به کار کرده و قصد دارد از طریق راه رفتن انرژی مورد نیاز برای شارژ باتری دستگاه های مختلف را تأمین کند. در این روش یک تراشه بسیار نازک کریستالی اختراع شده و زمانی که تحت فشار قرار گیرد، می تواند انرژی تولید کند و این یعنی اگر این تراشه در حفره های کفش تعبیه شود، با هر قدمی که برمی دارید انرژی الکتریکی ای توسط تراشۀ تعبیه شده در کفش تولید میشود که این انرژی از طریق یک کابل رابط به دستگاه همراه شما (مثلا تلفن همراه یا تبلت شما) منتقل و ان را شارژ می کند.و شارژ کردن موبایل با راه رفتن را میسر می سازد.

این فناوری می‌ تواند به ازای هر متر مربع پیاده روی انرژی معادل ۱۰ وات تولید کند و طراحان ان معتقدند این نیرو می تواند به ۱۰ کیلووات افزایش پیدا کند؛ به بیان ساده تر این کفش از یک فناوری موسوم به Bubbler (حباب ساز) استفاده می‌کند که متشکل از دو صفحه صاف است و بین ان ها یک فاصله کم پر شده با مواد رسانا جای گرفته؛ صفحه پایینی هم با حفره‌ های کوچکی پوشیده شده که بوسیله ان ها گاز تحت فشار حباب هایی رو ایجاد می‌کند و این حباب‌ ها آنقدر بزرگ می شوند که به صفحه بالایی برخورد کرده و پایین می آیند که این بالا و پایین رفتن حباب ها باعث حرکت مایع رسانا و تولید برق میشود.

شارژ کردن موبایل با راه رفتن

بیشتر بدانید : فناوری تشخیص چهره

با وجود پیشرفت روز افزون تکنولوژی، شارژ کردن موبایل با راه رفتن چندان هم دور به نظر نمیرسد.

این ذخیره کننده های انرژی در لباس یا کفشی که می‌ پوشیم یا حتی در داخل بدن کار گذاشته میشوند و می‌ توانند انرژی تلف‌ شده بدن ما را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند، مانند: انرژی راه رفتن، انرژی حرکت دست‌ ها، تپش قلب و حرکت شش‌ ها؛ به عبارت دیگر بدن ما باتری‌ های نسل آینده خواهند بود! کارینووب گروه سئو سایت اصفهان

امتیاز شما به این صفحه

تکنولوژی

شارژ موبایلموبایل

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *