فهرست محتوا

آموزش جامع نرم افزار آی گپ

آیگپ، یک ابزار ارتباطی ایرانی است. با نصب این برنامه بر روی گوشی همراه، تبلت یا کامپیوتر، کاربران به راحتی می‌توانند از این پیام‌رسان استفاده کنند. آیگپ به افراد این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر در تبادل پیام‌های متنی، تصاویر، ویدئوها، موسیقی و … داشته باشند. در حال حاضر، این پیام‌رسان حدود پنج میلیون کاربر فعال دارد.در ادامه این مطلب قصد داریم صفر تا صد این پیام رسان ایرانی پر کاربرد را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم . با ما همراه باشید .

نحوه استفاده از پیام‌رسان آی گپ

 

آموزش جامع نرم افزار آی گپ

 

در اینجا قصد داریم به پرسش و پاسخ‌هایی درباره استفاده از نرم‌افزار آی گپ بپردازیم و روش کار با آن را به صورت سوال و جواب تشریح کنیم. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره این پیام‌رسان، با کارینو وب  همراه شوید.

آی گپ در چه سیستم‌عامل‌هایی ارائه شده است؟

پیام‌رسان آی گپ در سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس، مکینتاش، و همچنین تحت وب منتشر شده است.

آیا امکان برقراری تماس صوتی/تصویری در آی گپ وجود دارد؟

بله؛ آی گپ امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با کیفیت بالا و پایدار را برای کاربران فراهم کرده است.

چگونه می‌توان پیام را پس از ارسال در آی گپ ویرایش کرد؟

 مشابه اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام، در آی گپ نیز این امکان وجود دارد. برای ویرایش پیام، پیام مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه “ویرایش” را انتخاب کنید. سپس می‌توانید متن پیام را ویرایش کنید.

چگونه می‌توان مخاطب را اضافه یا حذف کرد در آی گپ؟

در اپلیکیشن آی گپ، افزودن مخاطب به سادگی امکان‌پذیر است. برای اضافه کردن مخاطب جدید، به لیست مخاطبین بروید و گزینه “افزودن مخاطب” یا نماد “+” را انتخاب کنید. برای حذف مخاطب، به منوی مخاطبین بروید، مخاطب مورد نظر را انتخاب کرده و با نگه‌داشتن انگشت، گزینه حذف را انتخاب کنید.

آیا امکان به اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ در چت با مخاطب موردنظر، بر روی آیکون مکان زنجیره‌ای کلیک کنید و گزینه “موقعیت جغرافیایی” یا Location را انتخاب نمایید. منتظر بمانید تا موقعیت شما تشخیص داده شود و سپس آن را ارسال کنید.

آیا امکان مسدود کردن (بلاک)/رفع مسدودسازی (آن‌بلاک) در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ برای مسدود کردن هر کاربر، به پروفایل او بروید و گزینه مسدودسازی را در منو انتخاب نمایید. برای رفع مسدودسازی (آن‌بلاک) هر کاربر، به پروفایل او بروید و گزینه رفع مسدودسازی را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید در بخش امنیت و حریم خصوصی فهرست حساب‌های مسدودشده را مشاهده و ویرایش کنید.

وقتی حسابی را مسدود کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی حسابی را در آیگپ مسدود می‌کنید، هیچ پیامی از او برای شما ارسال نمی‌شود.

قتی کاربری  مرا مسدود کند چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر کاربری شما را در آیگپ مسدود کند، هیچ پیامی از شما به او ارسال نمی‌شود. همچنین شما قادر به مشاهده عکس نمایه او نیز نخواهید بود.

آیا امکان ویرایش اطلاعات مخاطب در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ در پروفایل هر کاربر، شما می‌توانید اطلاعات مخاطب موردنظر را ویرایش نمایید.

آیا امکان دعوت دوستان به آیگپ وجود دارد؟

 

دعوت دوستان به آیگپ

 

بله؛ برای دعوت کردن دوستان به آیگپ، از دو قسمت تنظیمات و مخاطبین می‌توانید دوستان خود را به آیگپ دعوت کنید. پس از انتخاب گزینه “دعوت دوستان”، گزینه‌های متعددی برای ارسال لینک دعوت به آیگپ به شما نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید : آموزش جامع کار با نرم افزار روبیکا – معرفی قابلیت و حل مشکلات

آیا امکان بی‌صدا کردن اعلان‌های خصوصی در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ در پروفایل هر کاربر، شما می‌توانید اعلان‌های مربوط به آن کاربر را بدون صدا کنید.

آیا امکان تغییر رنگ پوسته در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ اگر به قسمت “تنظیمات رنگ‌بندی پوسته” مراجعه کنید، از ابتدا ۲۸ رنگ‌بندی در دسترس شما قرار دارد. همچنین، این قسمت امکان سفارشی‌سازی رنگ‌ها به دلخواه شما را نیز فراهم می‌کند.

آیا امکان غیرفعال کردن دریافت تماس صوتی و تصویری وجود دارد؟

 

غیرفعال کردن دریافت تماس صوتی و تصویری

 

بله؛ این امکان در بخش “حریم خصوصی و امنیت” در تنظیمات قرار دارد. شما می‌توانید تماس‌های صوتی و تصویری را به‌طور کلی غیرفعال کنید.

آیا می‌توان اطلاعات را در حافظه جانبی ذخیره کرد؟

بله؛ این امکان در بخش “ذخیره‌سازی اطلاعات” در تنظیمات موجود است. شما می‌توانید محل ذخیره اطلاعات را از دستگاه به کارت حافظه یا هر مکان دیگری که بخواهید، تغییر دهید.

محدودیتی در ارسال فایل با حجم بالا در آیگپ وجود دارد؟

بله، کاربران می‌توانند تا حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت فایل را از طریق آیگپ ارسال کنند. هرگونه فایل با حجم بیشتر از این در این پیام‌رسان قرار نمی‌گیرد.

آیا امکان عدم دانلود خودکار فایل‌ها در آی گپ وجود دارد؟

بله؛ برای جلوگیری از دانلود خودکار فایل‌ها به بخش “مدیا” در تنظیمات رفته و تنظیمات مربوط به دانلود خودکار را تغییر دهید.

چگونه فیلم‌ها و عکس‌هایی که دانلود کردم را در گالری گوشی ذخیره کنم؟

با لمس کردن عکس یا فیلم موردنظر، گزینه‌ای برای ذخیره فایل در گالری گوشی شما نمایش داده می‌شود.

آیگپ برای ارسال فایل از چه فرمت‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

در آیگپ، می‌توانید فایل با هر فرمتی را ارسال کنید. تنها نیاز است که گیرنده فایل، نرم‌افزار مناسب برای باز کردن آن را در دستگاه خود داشته باشد.

چگونه اندازه نوشته‌ها را در آی گپ تغییر دهم؟

در قسمت تنظیمات، در بخش “اتاق پیام”، می‌توانید اندازه نوشته‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

آیگپ از چه زبان‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

فعلا آیگپ از زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسه، روسی و کردی پشتیبانی می‌کند و در آینده قرار است از زبان‌های دیگر نیز حمایت کند.

ثبت‌نام و ورود به آیگپ چگونه است؟

پس از نصب اپلیکیشن، با وارد کردن شماره موبایل، یک کد تائید برای شما ارسال می‌شود و شما به صورت خودکار یا با وارد کردن این کد وارد برنامه می‌شوید.

بعد از نصب و فعال‌سازی آیگپ، آیا دوستان مطلع می‌شوند؟

بله؛ زمانی که آیگپ را نصب و فعال می‌کنید، یک پیام اعلانی به دوستان شما که از قبل در آیگپ عضو هستند ارسال می‌شود.

آیا امکان غیر فعال‌سازی موقت آیگپ وجود دارد؟

بله؛ اگر موقتاً نخواهید از آیگپ استفاده کنید، می‌توانید در تنظیمات گزینه “خروج” را انتخاب کنید و از برنامه خارج شوید. پس از بازگشت، تمام اطلاعات شما حفظ خواهد شد.

همگام در همه دستگاه‌ها به چه معناست؟

کاربر می‌تواند از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف به‌حساب کاربری خود وارد شود و تمامی اطلاعات او در تمامی این دستگاه‌ها همگام و همزمان باشد.

فضای ابری چیست؟

در آیگپ، یک فضای ذخیره‌سازی آنلاین وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا فایل‌ها و مطالب موردنیاز خود را در آن ذخیره کرده و از هر دستگاهی که استفاده می‌کند به آنها دسترسی داشته باشد.

فضای ابری در آیگپ چه محدودیت‌هایی دارد؟

شما در فضای ابری آیگپ با هیچ محدودیت حجمی مواجه نخواهید شد.

کد فعال‌سازی چیست؟

برای تایید ثبت‌نام یا ورود به آیگپ، پس از وارد کردن شماره تلفن، یک پیامک شامل کد فعال‌سازی از سوی آیگپ به شماره تلفن شما ارسال می‌شود. با دریافت این کد، ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود.

اگر ثبت‌نام در آیگپ را برای اولین بار انجام می‌دهید، کد فعال‌سازی را از طریق پیامک در تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد؛ اما اگر پیش‌تر این برنامه را نصب کرده و ثبت‌نام کرده‌اید و اکنون می‌خواهید آن را همزمان بر روی دستگاه دیگری نیز داشته باشید، کد فعال‌سازی به صورت پیام در آیگپ به دستگاه اولیه ارسال می‌شود.

کد تخریب چیست؟

 

کد تخریب

 

برای حذف حساب کاربری، نیاز به کد تخریب دارید تا بتوانید حساب کاربری خود را به صورت دائمی از آیگپ حذف کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش کار با پیام رسان سروش

پیامک حاوی کد فعال‌سازی را دریافت نمی‌کنم.

عدم دریافت پیامک فعال‌سازی ممکن است به دلیل چهار دلیل اصلی باشد:

۱- اتصال گوشی به اینترنت برقرار نیست.

۲- گوشی در محدوده‌ای با آنتن ضعیف قرار دارد و کد فرستاده‌شده را دریافت نمی‌کند.

۳- شماره تلفن اشتباه وارد شده است.

۴- سامانه پیامکی دچار اختلال شده است: در این حالت از نرم‌افزار خارج شوید و مجدداً مراحل نصب را طی نمایید تا کد فعال‌سازی دیگری برای شما ارسال گردد.

آیا افراد خارج از ایران هم در آیگپ کد دریافت می‌کنند؟

کد فعال‌سازی برای شماره‌های موبایلی که توسط اپراتورهای ایرانی ایجاد شده‌اند، ارسال می‌گردد. اگر افراد خارج از کشور با شماره موبایل ایرانی ثبت‌نام کنند، کد فعال‌سازی برای آنها نیز ارسال می‌شود و در غیر اینصورت ارسال نمی‌شود.

کد معرف آی گپ چیست؟

کد معرف، شماره‌ی شخصی است که آیگپ را به شما معرفی کرده است.

نسخه غیررسمی آیگپ چیست؟

با توجه به توسعه آیگپ با رویکرد متن‌باز و Open API، توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان این امکان را دارند که به کدهای برنامه‌نویسی آیگپ دسترسی داشته باشند و با استفاده از آن تغییرات دلخواه خود را در اپلیکیشن اعمال کرده و نسخه‌های متفاوت و غیررسمی از آیگپ را برای خود بسازند.

آیا می‌توانم بدون هزینه از کدهای آیگپ استفاده کنم؟

 

کدهای آیگپ

 

بله، همه کدها به صورت متن باز در دسترس عموم قرار دارند و تابع مجوز AGPL هستند. شما می‌توانید از آن‌ها طبق مقررات گواهینامه AGPL استفاده کنید.

آیا امکان استفاده از آیگپ به صورت آفلاین هم وجود دارد؟

بله، می‌توانید پیام‌ها را حذف و ویرایش کرده و همچنین امکان مشاهده پیام‌ها برای کاربر وجود دارد.

منوی کاربری نسخه اندروید شامل چه بخش‌هایی است؟

تنظیمات، صفحه ویترین (آیلند)، گفتگو، تماس‌ها (صوتی و تصویری) و لیست مخاطبین.

چگونه امتیاز جمع‌آوری کنیم؟ و چگونه از این امتیازات استفاده کنم؟

کاربران با تکمیل پروفایل خود و همچنین با دعوت از دوستان می‌توانند از آیگپ امتیاز بگیرند و از آن در جشنواره‌های مختلفی که توسط آیگپ برگزار می‌شود، استفاده کنند.

در صورتی که در گفتگو خصوصی یا گروه پیامی را حذف کنیم، آیا برای مخاطبین دیگر نیز حذف خواهد شد؟

تنها پیام‌هایی که خود ارسال می‌کنیم، قابلیت حذف برای هر دو طرف را دارند.

چگونه آیگپ را به دوستان خود معرفی کنیم؟

در صفحات تنظیمات و لیست مخاطبان، گزینه دعوت از دوستان را انتخاب کرده و لینک آیگپ را با استفاده از برنامه دلخواه برای دوستان خود بفرستید.

چگونه می توان با آیگپ، عکس، فیلم و یا فایل های دیگر را ارسال کرد؟

از داخل صفحه گفتگو، با استفاده از علامت پیوست، میتوانید تصاویر و یا فایل مورد نظر را به دیگران ارسال کنید.

آیا امکان دانلود نسخه iOS وجود دارد؟

بله؛ میتوانید آیگپ را از فروشگاه‌های اپل دریافت کنید.

چرا مخاطبانم در آیگپ نشان داده نمی‌شود؟

 

مخاطبانم در آیگپ

 

شما اجازه دسترسی به لیست مخاطبین را به این نرم‌افزار نداده‌اید.

آیا برای نصب نسخه جدید لازم است نسخه قبلی را پاک کنم؟

خیر؛ نیازی به حذف نسخه قبلی نیست. میتوانید نسخه جدید را روی نسخه قبلی نصب کنید.

نام کاربری چیست؟

نام کاربری شناسه‌ای منحصر به فرد برای هر حساب کاربری است. با استفاده از نام کاربری، می‌توانید کاربران را جستجو کرده و با آنها در تماس باشید.

چگونه در آیگپ نام کاربری ثبت کنم؟

برای این کار وارد پروفایل خود شوید و یک نام کاربری با طول ۵ تا ۳۲ کاراکتر بسازید. حتماً به یاد داشته باشید که نام کاربری باید منحصر به فرد باشد و تکراری نباشد.

آیا امکان حذف اکانت آیگپ یا حذف نام کاربری در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ در پروفایل خود می‌توانید نام کاربری خود را تغییر دهید یا حذف کنید.

آیا می توان در آیگپ بدون داشتن شماره شخصی، به کاربر دیگر پیام داد؟

بله؛ می توانید در آیگپ از طریق شناسه کاربری به هر شخصی پیام بفرستید.

آیا امکان انتقال حساب کاربری وجود دارد؟

نه، انتقال حساب کاربری در آیگپ امکان‌پذیر نمی‌باشد.

آیا امکان تغییر شماره تلفن برای یک حساب کاربری وجود دارد؟

نه، امکان تغییر شماره تلفن برای حساب کاربری وجود ندارد.

آیا با حذف و نصب مجدد اپلیکیشن آیگپ اطلاعاتم را از دست می‌دهم؟

 

حذف و نصب مجدد اپلیکیشن آیگپ

 

نه، اطلاعات کاربر تنها در صورت حذف حساب کاربری از دست می‌روند.

بیشتر بخوانید : آموزش پیام رسان بله

ورود دو مرحله‌ای چیست؟

ورود دو مرحله‌ای شامل تنظیم یک رمز عبور دوم برای حساب کاربری می‌شود. پس از فعال‌سازی عبور دو مرحله‌ای، هر زمانی که از دستگاه جدیدی به حساب کاربری وارد می‌شوید، رمز عبور دوم از شما درخواست می‌شود. برای این کار به قسمت “امنیت و حریم خصوصی” در تنظیمات بروید.

آیا با حذف اپلیکیشن، حساب کاربری هم حذف می‌شود؟

نه، با حذف اپلیکیشن حساب کاربری شما پاک نمی‌شود. حساب کاربری تنها در صورت اقدام کاربر یا حذف خودکار، حذف می‌شود.

در صورت فراموش کردن رمز دوم چه کار کنیم؟

در این مورد دو راه وجود دارد. ۱- پاسخ به سوالات امنیتی ۲- فعال کردن ایمیل بازیابی. بعد از حذف حساب کاربری آیا اطلاعات

کاربر کامل پاک می‌شود یا امکان بازنشانی وجود دارد؟

بله، پس از حذف حساب کاربری، تمامی اطلاعات کاربر نیز پاک می‌شود.

در صورتی که بر روی چند دستگاه یک حساب کاربری آیگپ فعال باشد، چطور می‌توان آنها را مدیریت کرد؟

از قسمت تنظیمات، وارد امنیت و حریم خصوصی شده و با استفاده از گزینه جلسات فعال، می‌توانید حساب‌های کاربری خود را مدیریت کنید.

حذف حساب کاربری در آیگپ چگونه است؟

بروید به بخش تنظیمات و روی آیکون منو در بالای صفحه لمس کنید. گزینه “حذف حساب کاربری” را انتخاب کنید. پس از تأیید، یک پیامک حاوی “کد تخریب” برای شما ارسال می‌شود.

حذف خودکار حساب چگونه اتفاق می‌افتد؟

اگر کاربر به مدت یک سال از حساب کاربری خود استفاده نکند، حساب کاربری به صورت خودکار حذف می‌شود. البته مدت زمان حذف خودکار حساب کاربری در تنظیمات اپلیکیشن قابل تغییر است.

آیا می‌توان در نام کاربری از فاصله استفاده نمود؟

خیر، به طور کلی نام کاربری باید حداقل ۵ کاراکتر از حروف انگلیسی باشد و می‌توانید از اعداد و حروف به همراه زیرخط استفاده کنید.

 

آیگپ چقدر امن است؟

 

آیگپ چقدر امن است

 

تمامی پیام‌ها در آیگپ رمزنگاری می‌شوند و از دو کلید رمزنگاری پیشرفته برای تضمین امانت استفاده می‌کند.

آیا می‌توان برای اپلیکیشن آیگپ رمز ورود گذاشت؟

بله، می‌توانید در تنظیمات در بخش “امنیت و حریم خصوصی” گزینه “قفل ورود به برنامه” را انتخاب کنید.

چه کسی می‌تواند عکس پروفایل من را در آیگپ ببیند؟

هر کاربر می‌تواند در تنظیمات “امنیت و حریم خصوصی” مشخص کند چه کسانی به عکس پروفایل او دسترسی داشته باشند و آن را ببینند.

آیا کسی می‌تواند به مکالمات من دسترسی پیدا کند؟

نه، تماس‌های آیگپ به صورت P2P انجام می‌شوند. به این ترتیب امنیت و حریم شخصی کامل حفظ می‌شود.

چه کسی می‌تواند مرا در اطراف من ببیند؟

در صورت فعال بودن این گزینه، تمامی کاربران در محدوده جغرافیایی شما می‌توانند شما را مشاهده کنند. اگر این سرویس غیرفعال باشد، هیچ یک از کاربران دیگر نمی‌توانند شما را مشاهده کنند.

چه کسانی را می‌توانم در اطراف من ببینم؟

در صورت فعال بودن اطراف من، همه کاربرانی که این گزینه را فعال کرده‌اند، برای شما قابل مشاهده هستند و در صورت غیرفعال بودن این سرویس، این امکان وجود ندارد.

در هنگام ثبت نام کدام دسترسی‌ها را می‌توان به آیگپ نداد؟

برای بهره‌مندی از تمامی خدمات آیگپ، توصیه می‌شود که تمامی دسترسی‌های مورد نیاز را برای آیگپ فراهم کنید. با این حال، اگر کاربر تمایل ندارد، می‌تواند هر دسترسی را از آیگپ سلب کند.

چه کسی می‌تواند شماره من را در آیگپ ببیند؟

تنها کاربرانی که شماره شما را دارند، می‌توانند آن را مشاهده کنند.

آیا امکان پنهان کردن آخرین فعالیت در آیگپ وجود دارد؟

هر فرد می‌تواند در تنظیمات “امنیت و حریم خصوصی” مشخص کند که چه کسانی می‌توانند زمان آخرین فعالیت او را مشاهده کنند. در صورتی که این مورد مشخص نشود، تمام افراد می‌توانند آخرین فعالیت‌های شما را ببینند.

چگونه جلسات فعال را در برنامه آیگپ ببینم؟

در بخش “نشست فعال” می‌توانید تمامی جلسات فعال حساب کاربری خود را مشاهده کنید.

چه کسی می‌تواند مرا به گروه/کانال دعوت کند؟

هر فرد می‌تواند در تنظیمات “امنیت و حریم خصوصی” مشخص کند که چه افرادی می‌توانند او را به گروه/کانال دعوت کنند. در صورت عدم تنظیمات، تمامی افرادی که دسترسی به شماره یا نام کاربری او دارند، می‌توانند او را به گروه یا کانال خود دعوت کنند.

آیا امکان تبدیل گروه آیگپ خصوصی به عمومی و بالعکس وجود دارد؟

بله؛ برای تغییر وضعیت گروه از حالت خصوصی به عمومی و بالعکس، باید به قسمت تنظیمات در پروفایل گروه مراجعه کنید.

آیا امکان تبدیل کانال خصوصی به عمومی و بالعکس وجود دارد؟

بله؛ برای تغییر وضعیت کانال از حالت خصوصی به عمومی و بالعکس، باید به قسمت تنظیمات در پروفایل کانال رفت.

آیا امکان انتقال کانال در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ برای انتقال مالکیت کانال یا گروه، مدارک مورد نیاز را به ربات @IG_ChannelTransfer_BOT ارسال کنید.

تعداد کانال و گروه در آیگپ محدودیت دارد؟

کاربران بدون محدودیت می‌توانند در آیگپ کانال ایجاد کنند. اما برای ایجاد گروه در آیگپ، کاربران تنها می‌توانند تا حداکثر ۵ گروه را ایجاد کنند.

چگونه کانال خود را در بخش ویترین ثبت کنم؟

با استفاده از ربات @IG_PopularChannel_BOT می‌توانید کانال خود را در ویترین ثبت کنید.

چگونه در آیگپ گروه و کانال ایجاد کنیم؟

در صفحه اصلی، گزینه + را فشار دهید تا گروه یا کانال ایجاد کنید.

چگونه در آی گپ کانال پیدا کنیم؟

با وارد کردن @ و نام کاربری کانال در قسمت سرچ، می‌توانید به راحتی کانال مورد نظر را پیدا کنید.

شرایط گرفتن تیک آبی کانال‌ها چیست؟

تیک آبی (تایید رسمی) تنها به کانال‌ها و بات‌ها با شناسه منحصر به فرد اختصاص دارد. برای دریافت تیک آبی، فرد حقیقی، کسب و کار، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌توانند درخواست دهند. بات‌ها باید توسط کسب و کار، سازمان‌ها یا ارگان‌های رسمی ایجاد شده و دارای تفاهم‌نامه یا قرارداد با تیم آیگپ باشند.

شرایط و قوانین عمومی دریافت تیک آبی شامل موارد زیر است:

حداقل ۵۰۰ عضو در کانال و حداقل ۱۰۰ محتوای منتشر شده در حوزه فعالیت کانال.

داشتن بیوگرافی (توضیح یا درباره) و عکس پروفایل در کانال.

در بخش معرفی کانال، راه‌های ارتباط با پدید آورنده یا بهره‌بردار به جهت ارتباط مستقیم مشخص شده باشد.

این موارد به‌عنوان شرایط الزامی برای دریافت تیک آبی مطرح شده‌اند.

گروه / کانال های عمومی با خصوصی چه تفاوتی دارند؟

گروه عمومی دارای شناسه منحصر به فرد است که با جستجو قابلیت پیدا کردن و عضویت در آن را دارید، در حالی که گروه خصوصی دارای یک لینک اختصاصی است و امکان جستجو برای آن وجود ندارد.

تفاوت بین مدیر، ناظر و ادمین در گروه چیست؟

سازنده گروه و کانال به عنوان مدیر (Owner) شناخته می‌شود و دارای اختیاراتی مانند اضافه و حذف کاربران، تعیین ادمین و ناظران می‌باشد. ادمین (Admin) می‌تواند دیگران را به عنوان ناظر تعیین کرده و تنظیماتی انجام دهد، درحالی که ناظر (Moderator) فقط می‌تواند اعضا را مدیریت کند و به تعیین ادمین یا ناظر اختیار ندارد.

چگونه می‌توانم عضو گروه شوم؟

در صورتی که گروه عمومی باشد، می‌توانید با جستجو شناسه گروه عضو شوید. در صورتی که گروه خصوصی باشد، از طریق لینک دعوت عضو گروه می‌شوید.

آیا کانال‌های خصوصی را می‌توان جستجو نمود؟

خیر، امکان جستجوی کانال‌های خصوصی وجود ندارد.

چگونه اعلانات کانال/گروه را بی‌صدا نماییم؟

برای بی‌صدا کردن اعلانات، می‌توانید از سه روش استفاده کنید: ۱) نگه داشتن گزینه کانال در لیست چت و انتخاب گزینه بی‌صدا، ۲) انتخاب گزینه اطلاع‌رسانی بی‌صدا در صفحه گروه، ۳) فعال‌سازی گزینه اطلاع‌رسانی بی‌صدا در تنظیمات پروفایل.

چگونه از کانال/گروه خارج شوم؟

در لیست گفتگوها، با انتخاب گروه یا کانال، گزینه حذف به شما نشان داده می‌شود.

چگونه نام کانال/گروه را تغییر دهیم؟

در پروفایل کانال یا گروه، قابلیت ویرایش نام کانال یا گروه وجود دارد.

اگر مدیر گروه را ترک کند در صورت بازگشت، آیا همچنان مدیر می‌باشد؟

نه؛ در چنین حالتی، او به عنوان یکی از اعضای گروه بازمی‌گردد و وضعیت مدیریت را از دست می‌دهد.

آیا تعداد مدیران در کانال محدودیتی دارد در آی گپ؟

خیر؛ تعداد مدیران در کانال در آی گپ محدودیتی ندارد.

مشاهده کردن و فرستادن آدرس یک کانال چگونه است؟

در پروفایل کانال، لینک آن قابل مشاهده است. شما می‌توانید لینک را کپی کرده و برای دیگران ارسال نمایید.

آیا این امکان وجود دارد که گروه و کانال را سنجاق کرد؟

بله؛ با انتخاب کانال یا گروه، گزینه “پین” نمایان می‌شود که با فعال کردن آن، گروه یا کانال سنجاق می‌شود.

آیا این امکان وجود دارد که در گروه و کانال متن را سنجاق نمود؟

بله، می‌توانید با ضربه بر روی متن مورد نظر، گزینه “پین” را انتخاب کرده و متن را در گروه یا کانال سنجاق نمایید.

چگونه می‌توانم مطالب یک کانال را به کسانی که عضو آیگپ نیستند ارسال کنم؟

با انتخاب پیام و استفاده از گزینه “اشتراک‌گذاری مشاهده شده” در زیر پیام، می‌توانید مطلب مورد نظر را در برنامه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

چگونه می‌توانم فردی را به یک گروه آی گپ اضافه نمایم؟

اگر فرد در مخاطبین شما باشد، می‌توانید او را به گروه خود اضافه کنید. با مراجعه به بیو گروه و انتخاب گزینه “افزودن عضو” از میان مخاطبان خود فرد مورد نظر را انتخاب کنید و اضافه کنید.

چگونه می‌توانم فردی را در گروه به عنوان مدیر انتخاب کنم در آی گپ؟

در لیست اعضای گروه، با نگه‌داشتن بر روی پروفایل فردی که در اعضای گروه شما است، امکان ویرایش وضعیت کاربر وجود دارد. از این طریق می‌توانید او را به عنوان مدیر گروه انتخاب کرده و وضعیت او را تغییر دهید.

آیا امکان گزارش تخلف در کانال/گروه وجود دارد؟

بله، برای گزارش تخلف در هر کانال یا گروه، کافیست به پروفایل مورد نظر بروید و گزینه “گزارش تخلف” را از منو انتخاب کنید.

در آیگپ هر گروه حداکثر چند عضو می‌تواند داشته باشد؟

در حال حاضر، در آیگپ، هر گروه می‌تواند حداکثر ۵ هزار نفر را شامل شود.

در صورت حذف حساب کاربری سازنده گروه/کانال چه اتفاقی می‌افتد؟

 

حذف حساب کاربری

 

متاسفانه، در صورت حذف حساب کاربری سازنده، هر دو کانال و گروه به صورت کامل حذف خواهند شد.

در آی گپ کارت به کارت از مبدا چه بانکهایی امکان پذیر است؟

در حال حاضر، کارت به کارت در آی گپ از بانک‌های پارسیان، ملی، پاسارگاد، تجارت، اقتصادنوین، آینده، پست بانک ایران، کشاورزی، گردشگری، رفاه کارگران، انصار، توسعه تعاون، ایران زمین، صنعت و معدن، دی، سرمایه، موسسه مالی ملل و قوامین امکان‌پذیر است و به صورت دوره‌ای به این لیست افزوده می‌شود.

آیا بعد از پرداخت قبوض امکان دریافت رسید وجود دارد؟

بله، رسید در MPL قابل مشاهده و اشتراک‌گذاری است. اگر موفق به دریافت رسید نشدید، می‌توانید از منوی خدمات پرداخت، لیست تراکنش‌ها را نگاه کنید. رسید در آنجا هم ذخیره می‌شود.

در صورت فراموش کردن رمز کیف پول چه کار کنیم؟

در صفحه تنظیمات کیف پول، در صورت فراموشی رمز عبور، می‌توانید روی گزینه مربوطه کلیک کنید و رمز عبور به شما پیامک خواهد شد.

پذیرنگی چیست؟

پذیرنگی به کسب و کارهایی اطلاق می‌شود که در کیف پول آیگپ، یک مخزن پول مخصوص خود دارند. مشتریان با اسکن بارکد توسط آیگپ می‌توانند مبلغ مورد نظر را به حساب آنها واریز کنند.

طریقه شارژ کیف پول آی گپ چگونه است؟

 

شارژ کیف پول آی گپ

 

برای شارژ کیف پول، وارد کیف پول شوید و دکمه “شارژ حساب کیف پول” را انتخاب کنید. سپس مبلغ مورد نظر را وارد کرده و پس از تایید، به درگاه پرداخت منتقل می‌شوید. اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و دکمه پرداخت را بزنید تا کیف پول شما شارژ شود.

چگونه می‌توان مبلغ موجود در کیف پول را نقد کرد؟

برای برداشت وجه از کیف پول، وارد کیف پول شده و دکمه “برداشت از کیف پول” را انتخاب کنید. در منو، گزینه‌های “برداشت فوری” و “برداشت عادی” وجود دارد. برای برداشت عادی، شماره شبا و برای برداشت فوری، شماره کارت مقصد را وارد کنید. سپس مبلغ را وارد کرده و تایید کنید. پول به حساب شما واریز می‌شود. توجه داشته باشید که در برداشت فوری کارمزد از مبلغ کسر می‌گردد.

آیا می‌توان از چند کارت بانکی در آیگپ استفاده نمود؟

بله، این امکان در آیگپ وجود دارد که از چند کارت بانکی استفاده کنید.

بیشتر بدانید : معرفی شبکه های اجتماعی معروف ایرانی و خارجی

به چه روش‌هایی می‌توان از طریق آی گپ، قبض پرداخت کرد؟

در بخش خدمات پرداخت ویترین، انتخاب گزینه پرداخت قبض و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت، می‌توانید قبض مورد نظر خود را پرداخت کنید. همچنین امکان استعلام و پرداخت قبوض تلفن همراه با شماره نیز وجود دارد و برای قبض برق نیز قابلیت استعلام و پرداخت براساس شناسه قبض فراهم شده است.

آیا در آیگپ امکان انجام نیکوکاری مانند کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان و… وجود دارد؟

بله؛ در بخش دنیای احسان آیگپ، برای انجام نیکوکاری و کمک به سازمان‌های مورد نظر، این امکان فراهم شده است که با مراجعه به این بخش، می‌توانید کمک‌های خود را به افراد نیازمند ارسال کنید.

آیا امکان شارژ اعتبار سیم‌کارت در آیگپ وجود دارد؟

بله؛ می‌توانید در بخش خدمات مالی آیگپ، اعتبار سیم‌کارت خود را شارژ کنید.

چگونه جرایم رانندگی را پرداخت کنم؟

به راحتی می‌توانید این کار را با آیگپ انجام دهید؛ شما می‌توانید با مراجعه به بخش خدمات مالی آیگپ و با استفاده از شناسه قبض، جرایم رانندگی خود را پرداخت کنید. همچنین بر اساس شماره VIN خودرو نیز می‌توان جرایم را استعلام و پرداخت نمود.

آیا امکان استعلام بدهی مشترکین همراه اول در آی گپ وجود دارد؟

بله؛ می‌توانید در بخش خدمات مالی آیگپ، با وارد کردن شماره موبایل مورد نظر، از میزان بدهی میان دوره و پایان دوره مطلع شوید.

آیا می‌توان با ایگپ از مصرف برق مطلع شد و آن را پرداخت کرد؟

بله، آیگپ به منظور همراهی با طرح حذف قبض برق، سرویس پرداخت قبض برق را فراهم کرده است. شما با مراجعه به بخش پرداخت قبض برق و وارد کردن شناسه قبض خود می‌توانید از مبلغ آن باخبر شده و آن را پرداخت کنید.

آیا هر بار که می‌خواهم قبض برق خود را پرداخت کنم، باید شناسه قبض را وارد کنم؟

نه، نیازی به این اقدام نیست. کافی است یک‌بار شناسه قبض برق خود را وارد کرده و آن را با یک نام دلخواه ذخیره کنید. در ادامه، با ورود به صفحه پرداخت، می‌توانید با وارد کردن نام ذخیره شده، به راحتی پرداخت را انجام دهید.

آیا تعداد محدودیتی برای استعلام و پرداخت قبوض برق با آی گپ وجود دارد؟

خیر، شما محدودیتی برای تعداد قبوض ثبت شده ندارید. می‌توانید هر تعداد قبض برق دلخواه را با نام‌گذاری مناسب ثبت کرده و از خدمات استعلام و پرداخت بهره‌مند شوید.

توضیح درباره کیف پول دیجیتال چیست؟

یکی از امکاناتی که آی گپ فراهم می‌کند، کیف پول دیجیتال است. کاربران می‌توانند با استفاده از کارت بانکی و رمز اینترنتی، کیف پول خود را شارژ کنند و از آن برای خدماتی نظیر پرداخت کرایه تاکسی یا خرید از فروشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

چگونه می‌توانم برای مشکلات مالی مرتبط با کیف پول، با پشتیبانی آی گپ تماس بگیرم؟

برای پیگیری مسائل مالی مربوط به کیف پول، می‌توانید از شماره ۲۳۱۸-۰۲۱ استفاده کنید.

پول را از کیف پول به کارت بانکی من انتقال دادم، اما موجودی هیچکدام از جاها (کیف پول یا کارت بانکی) افزایش نیافت. چه باید انجام دهم؟

این موقعیت به دلیل عدم احراز هویت شما اتفاق افتاده است. برای حل این مشکل، لطفاً عکس کارت ملی، عکس شناسنامه، و عکس سلفی با کارت ملی را به شماره ۰۹۰۱۸۹۹۶۲۹۳ ارسال کنید. منتظر پاسخ پشتیبان‌های آی گپ باشید و از ارسال پیام‌های تکراری خودداری کنید. به سرعت این مشکل حل خواهد شد.

چگونه می‌توانم تقویم تاریخی برنامه را تغییر دهم؟

آی گپ به سه نوع تقویم، یعنی میلادی، قمری و شمسی پشتیبانی می‌کند. با مراجعه به تنظیمات و سپس بخش تنظیمات گفتگو، می‌توانید تقویم مد نظر خود را انتخاب کرده و تغییر دهید.

چگونه می‌توانم استیکری که به من ارسال شده را به مجموعه استیکرهای خود افزود؟

روی استیکر کلیک کنید، گروه استیکر مرتبط برای شما ظاهر می‌شود، بر روی علامت + کلیک کنید تا استیکر به مجموعه خود افزوده شود.

آیا امکان ساخت ربات در آی گپ وجود دارد؟

نه؛ در حال حاضر، قابلیت ساخت ربات برای کاربران عموم در آی گپ وجود ندارد.

آیا آی گپ نسخه وب دارد؟

 

آی گپ نسخه وب

 

بله، اپلیکیشن آی گپ به تازگی ورود به دنیای وب را آغاز کرده است. با جستجوی کلمه “آیگپ وب” می‌توانید به قسمت وب اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید و بدون نیاز به نصب، از این قابلیت بهره‌مند شوید.

 

چگونه می‌توانم با نسخه وب آی گپ کار کنم؟

ورود به صفحه وب آی گپ و وارد کردن شماره تماس به سادگی به شما این امکان را می‌دهد که از فضای تحت وب آی گپ بهره‌مند شوید و مانند نسخه موبایل، کارهای خود را انجام دهید.

کلام اخر

در این مطلب از وب سایت کارینو وب به آموزش جامع پیام رسان آی گپ پرداختیم . امید است شما جواب تمامی سوالات خود راجب این پیام رسان کاربردی ایرانی را گرفته باشید . اگر نیاز به آموزش پیام رسان های دیگر دارید یا سوالی درباره آی گپ دارید ، در بخش کامنت ها این موضوع را با ما به اشتراک بگذارید

5/5 - (5 امتیاز)

آموزش هاتکنولوژی

آیگپ

مدیر کارینو وبAuthor posts

سعید غفاریان مدیر ارشد و صاحب امتیاز کارینووب با سالها تلاش در جهت ارتقا برند کارینووب و ایجاد ارتباط و رضایتمندی مناسب با کارفرمایان و همچنین ارتقا دانش خود و فراهم آوردن تیم متخصص در حوزه های مختلف آی تی، توانسته است پیشرفتی قابل توجه در این حوزه تحقق بخشد و برند کارینووب تبدیل به برندی قابل اعتماد و بروز در بین کاربران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *